עם בוא הקיץ, הטאלנטים הצעירים כובשים את ברייק הפרסומות

הפרסומת של תפוזינה היא גם הזכורה ביותר וגם האהובה ביותר השבוע, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של קוקה-קולה היא המושקעת ביותר השבוע אך לא מתברגת כלל בדירוג, כפי הנראה כי קהל היעד שלה צופה פחות בטלוויזיה

ליהי קורנובסקי בפרסומת לתפוזינה / צילום: יח"צ, אוהד רומנו
ליהי קורנובסקי בפרסומת לתפוזינה / צילום: יח"צ, אוהד רומנו

עונת הקיץ בפתח, ואיתה מתחילות לטפטף לתוך הברייק פרסומות עונתיות של מוצרים המאופיינים בצריכה קייצית, כמו משקאות, גלידות ומזגנים. אמנם רובן לא נכנסות לדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות, אך הפרסומת לתפוזינה - באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב - משיגה השבוע נתונים טובים משמעותית מיתר הפרסומות בדירוג.

הפרסומת, באמצעות מקאן תל אביב, היא גם הזכורה ביותר וגם האהובה ביותר, כאשר הפער מבחינת אהדה בינה לבין הבאות אחריה הוא משמעותי. הפרסומת היא גם הזכורה ביותר וגם האהובה ביותר, כאשר הפער מבחינת אהדה בינה לבין הבאות אחריה הוא משמעותי. בלי ליפול לקלישאות המאפיינות בחודשים האחרונים פרסומות רבות במקבץ - כמו הדבקת שיר לבריף או ניסיון מאולץ להצחיק בכל מחיר - מדובר בפרסום קלאסי במובן הטוב של המילה.

 
  

התוצאות, כאמור, בהתאם: שיעור הזכירות לפרסומת עומד על 8.4% - גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות, שעומד על 7.6%. שיעור האהדה לפרסומת עומד על 20.7% - מעט גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות העומד על 20.4%. לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "האהדה לפרסומת של תפוזינה חוצה אוכלוסיות, אם כי מעניין לגלות, ואולי באופן לא כל-כך מפתיע, שהיא הולכת ועולה עם ההתרחקות מהדת".

הקמפיין של קוקה-קולה WOW 2021, שנועד לקדם את פעילות הקיץ של המותג תחת הסיסמה "כשעושים טוב יוצאים WOW" - הוא המושקע ביותר השבוע. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, מעודד בני נוער להתנדב במגוון עמותות, ואולי אף להיכלל בנבחרת צעירים וצעירות שיזכו במסע הרפתקאות כתודה על תרומתם.

סך ההשקעה בקמפיין במהלך השבוע החולף עמד על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-1.3 מיליון שקל, אולם למרות ההשקעה - הפרסומת לא נכנסה לדירוג האהובות והזכורות. סביר להניח כי הסיבה לכך קשורה פחות באיכות הפרסומת או באטרקטיביות המהלך, ויותר בכך שקהל היעד - צעירים ובני נוער - איננו נמנה על הקהל שצופה בטלוויזיה בשיעורי זמן גבוהים.

ככלל, הדירוג נכבש השבוע על ידי טאלנטים צעירים שמככבים בפרסומות: פרט לדוגמנית ליהי קורנובסקי בתפוזינה, מככבים גם סטטיק ובן אל תבורי בפרסומת למילקי (שמציעה לציבור להשתתף בבחירת טעם המילקי שהחברה תייצר מחדש במהדורה מוגבלת) ומאיה ורטהיימר בפרסומת הנוירוטית ליד 2.

סטטיק ובן אל בקמפיין מילקי / צילום: יח"צ אוהד רומנו
 סטטיק ובן אל בקמפיין מילקי / צילום: יח"צ אוהד רומנו

ורטהיימר מוסיפה לשפה ההומוריסטית ממילא של המותג טוויסט נוסף של חוסר שקט קיצוני וקצבי, שלוקח אותה צעד אחד קדימה למחוזות האבסורד המשעשע. הקסם של ורטהיימר עובד, והפרסומת מדורגת במקום הרביעי בדירוג האהדה.

משקיעים פחות

לאחר שבועות של עלייה מתמדת בביקושים לפרסום, השבוע נרשמת התמתנות: היקף ההשקעה בטלוויזיה ירד מ-39 ל-38 מיליון שקל.

ביזור משרדים

השבוע משתלבות בדירוג 3 פרסומות של ראובני-פרידן, 3 של באומן-בר-ריבנאי, שתיים של מקאן ואחת של גיתם.

המילקי הצעיר

השימוש בסטטיק ובן אל עובד על קהל היעד: האהדה לפרסומת גבוהה יותר ככל שיורדים בגיל.