בעמק יזרעאל כבר מרוצים מהממשלה החדשה: שדה התעופה החדש לא יוקם בשטחם

כך עולה ממסך קווי היסוד המעודכן של הממשלה הנכנסת • לאור המדיניות המסתמנת, נשארה חלופה אחת לשדה תעופה בינ"ל נוסף: בנבטים שבדרום

עמק יזרעאל / צילום: איל יצהר
עמק יזרעאל / צילום: איל יצהר

הממשלה הנכנסת לא תתמוך בהקמת שדה תעופה בינלאומי חדש בעמק יזרעאל - כך עולה ממסמך קווי היסוד העדכני של הממשלה הנכנסת. בסעיף 4 במסמך נכתב בין היתר כי "סיעות הקואליציה מסכימות ומתחייבות בקידום חוק פרויקטים לאומיים, במסגרתו תקדם הממשלה בניית שני בתי חולים (בנגב ובגליל) ושדה תעופה נוסף".

בניגוד למסמך הקודם שהתפרסם רק לפני שבוע שרק ציין את הקמתו של שדה תעופה נוסף, במסמך העדכני ישנו פירוט רב יותר שכולל את התוספת הבאה: "הממשלה תבטל את החלטה 2050, כך שלא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל".

יודגש כי מזה שנים שורר ויכוח באשר למיקומו העתידי של שדה התעופה הבינלאומי הנוסף בישראל: בנבטים שבנגב או בעמק יזרעאל (יצוין כי ישם גם גורמים הטוענים כי אין נחיצות בשדה תעופה בינלאומי נוסף כלל. ג"ל).

לאור המשמעות הכבדה של הנושא, ההכרעה טרם התקבלה. יצוין כי מי שהצביעה על נבטים כמיקום המועדף עליה היא שרת התחבורה היוצאת, מירי רגב. מנגד מערכת הביטחון מצדדת באופציה הצפונית לאור פעילות משמעותית של חיל האוויר באזור הדרום. במידה רבה עמדת משרד הביטחון הביאה לכך שטרם התקבלה הכרעה בנושא.