מאסק עונה לאישה העשירה באפריקה: עסקאות בביטקוין - רק כשהכרייה תהיה נקייה

מנכ"ל טסלה אלון מאסק הודיע אמש כי החברה תסכים לעסקאות בביטקוין רק לאחר שהיא תדע בוודאות שתהליך הכרייה של המטבע, שנחשב כיום ל"מזהם" מאוד מבחינתה השימוש בחשמל, ישתמש באנרגיה נקייה ופחות מזהמת

אלון מאסק / צילום: Shutterstock
אלון מאסק / צילום: Shutterstock

עוד חוזר הציוץ. מנכ"ל טסלה אלון מאסק הודיע אמש כי החברה תסכים לעסקאות בביטקוין רק לאחר שהיא תדע בוודאות שתהליך הכרייה של המטבע, שנחשב כיום ל"מזהם" מאוד מבחינתה השימוש בחשמל, ישתמש באנרגיה נקייה ופחות מזהמת. "כשיהיה אישור שמשתמשים באנרגיה נקייה באופן סביר (~ 50%) על ידי כורים והמגמה לעתיד תהיה חיובית, טסלה תחזור לאפשר עסקאות בביטקוין", צייץ מאסק.

מאסק הגיב לדברים שאמרה המיליארדרית והאישה העשירה בדרום אפריקה, מגדה ווירזיקה, מנכ"לית חברת Sygnia המנהלת נכסים בדרום אפריקה, לאחר שזו התייחסה לכך שהתבטאויות והציוצים של מאסק על מחיר הביטקוין עושים "מניפולציה" בשוק. לדבריה, ההתנהלות של מאסק הייתה צריכה להביא לחקירה של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).

מאסק ביטל את הטענות על מניפולציה מכוונת של השוק ואמר כי "טסלה מכרה כ־10% מאחזקותיה בביטקוין על מנת לוודא שניתן להפוך את המטבע לנזיל בקלות מבלי להזיז את השווקים", הוא אמר. התגובה של מאסק זכתה נכון לבוקר יום ב', לכ־12 אלף ציוצים מחדש וכ־48 אלף לייקים.

דבריו של מאסק ברשתות חברתיות על מטבעות קריפטו אכן משפיעים לעתים קרובות על מחיר המטבעות. אתמול נראה היה שיש להם מעט השפעה מיידית. בסך הכל, עלה מחיר הביטקוין בכמעט 9% בערך במהלך היום.

במהלך הרבעון הראשון, מכרה טסלה 272 מיליון דולר ב"נכסים דיגיטליים", וזה עזר לה להוריד את ההפסד התפעולי ב־101 מיליון דולר, כך על דיווחי החברה.

טסלה הדהימה את עולם העסקים ואת עולמם של חובבי מבעות הקריפטו כאשר חשפה בדיווח ל־SEC בפברואר כי היא רכשה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין, והודיעה שתתחיל לקבל את המטבע כצורת תשלום עבור כלי הרכב שלה והמוצרים הנלווים. חלפו רק חודשיים וחצי מאותו אירוע ובחודש מאי טסלה הודיעה הודעה חדשה. הפעם, היא מסרה שהיא מפסיקה לקבל תשלומים בביטקוין בגלל חששות לגבי הדרך בה מטבעות קריפטו נכרים - תהליך מזהם שלמענו נדרש המון אנרגיה שעל פי מחקרים רבים מחמיר מאוד את משבר האקלים ומאיץ את השינויים האקולוגים בכדור הארץ.

"אנחנו חוששים בגלל שימוש הולך וגדל במהירות בדלקי מאובנים לכריית ועסקאות ביטקוין, בייחוד פחם, שיש לו את הפליטות הגרועות ביותר מכל הדלקים", אמר אז מאסק.