פגישת החפיפה בין נתניהו לבנט: חצי שעה בלבד

לא ברור אם השניים ייפגשו לפגישת חפיפה נוספת • בנט, שכבר החל לקבל תדרוכים, יצטרך להכריע היום לגבי קיום מצעד הדגלים מחר • נתניהו נשא נאום ראשון כראש האופוזיציה

נפתלי בנט / צילום: Associated Press, Ronen Zvulun
נפתלי בנט / צילום: Associated Press, Ronen Zvulun

פגישה ראשונה בין ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו למחליפו נפתלי בנט הסתיימה לאחר חצי שעה בלבד. הפגישה התקיימה במשרד ראש הממשלה בירושלים, בנוכחות שני האישים בלבד.

נתניהו אמר אתמול כי הנחה את אנשי משרדו והשרים האחרים לקיים מעבר מסודר לשרים ולצוותים המחליפים. בנט כבר החל לקבל תדרוכים ביטחוניים ואחרים, אך עדיין לא ברור אם ייפגש שוב עם נתניהו.

החלטה ראשונה שבנט יצטרך לקבל היא לגבי מצעד הדגלים האמור להתקיים מחר בירושלים. המשטרה אישרה אותו אך השר החדש לביטחון הפנים עומר בר לב עשוי לבקש עוד הערב כינוס של הקבינט בעניין.

נתניהו: "נעמוד מולם באופוזיציה חזקה"

לאחר פגישת החפיפה קצרה, ראש האופוזיציה נתניהו קיים בכנסת ישיבה משותפת לראשי סיעות האופוזיציה. נתניהו דרש משמעת ונוכחות במטרה להפיל את הממשלה: "יש לנו אופוזיציה חזקה מאוד - 53 ח"כים, מלוכדים ואיתנים כדי להפיל את ממשלת השמאל המסוכנת הזאת, ממשלת ההונאה. היא תיפול מהר ואגיד לכם למה: הדבר היחיד שמחבר ביניהם זה שנאה, הדרה ושררה. על זה אי אפשר להחזיק ממשלה".

עוד אמר נתניהו, "אנחנו נעמוד מולם באופוזיציה חזקה ומאוחדת ונפיל את הממשלה הזאת בהזדמנות הראשונה. אני אומר את זה מתוך הניסיון האישי שלי. הובלתי אופוזיציות ב-1995 ושוב ב-2005. עבדנו קשה, יחד, והבאנו בשני המקרים ניצחונות גדולים. זה יקרה גם הפעם רק הרבה יותר מהר".

נתניהו ביקש מחברי הכנסת להתמקד בפעולות להפלת הממשלה ולא במריבות פנימיות. "אני מבקש משמעת אופוזיציונית. יש להם מרווח של סיכה ולכן אני מבקש משמעת ברזל בכל מה שכרוך בנוכחות ואני מתכוון לשמש דוגמה אישית. אני רוצה גם לכידות, והלכידות מתבטאת בישיבה הזאת, בישיבת ראשי הסיעות שקבענו שניפגש כל שבוע ביום שני ומעת לעת במהלך השבוע. אנחנו יודעים ואני מרגיש בקצות האצבעות איפה נקודות התורפה שלהם. חלק מכם כבר דיברו איתי על זה, אפשר להפיל אותם וזה אפשרי אם נפעל יחד מלוכדים במשמעת ברזל".

לסיום אמר: "יש לי עוד בקשה: אם אנחנו עובדים כלפי חוץ, כלפי היעד הזה, נשיג אותו. אם נתכתש פנימה - לא נשיג אותו. לכן אני מבקש לירות מהנגמ"ש החוצה ולפגוע ויש לנו אפשרויות לעשות זאת. אם נרכז את כל המאמץ שלנו אנחנו נפיל אותם ויש לנו סיבה טובה להפיל אותם כי זו טובת המדינה. אנחנו נקבע כללים בינינו ואנחנו נעמוד בהם שיחייבו את כולנו ונלך בדרך הזאת - ונושיע את מדינת ישראל".