פגישה עם הולוגרמה: חברות רוצות להפוך את הטכנולוגיה לחלק מהמשרד

הטכנולוגיה קרובה יותר ויותר להפוך למציאות יומיומית: אלפאבית, Wework ומיקרוסופט כבר נמצאות בשלבים שונים של פיתוח מערכות לשיחות ועידה עם הולוגרמה

כריסטוף גריינגר־הר, מנכ”ל חברת השעונים WSI, מופיע כהולוגרמה / צילום: צילום מסך מתוך סרטון וידאו של Portl
כריסטוף גריינגר־הר, מנכ”ל חברת השעונים WSI, מופיע כהולוגרמה / צילום: צילום מסך מתוך סרטון וידאו של Portl

חברות מגוגל ועד WeWork רוצות לעזור למעסיקים להפחית את עייפות הזום בגישה חדשה לתקשורת: הולוגרמות במקום העבודה.

אלפאבית, חברת האם של גוגל, חשפה במאי את פרויקט סטארליין (Starline), ניסיון ליצור מערכת שיחת וידאו עם מסכים הנותנים למשתמשים עומק תלת ממדי. גם WeWork כבר הכריזה על שותפות עם ARHT Media, חברה המפתחת טכנולוגיית הולוגרמות, במטרה להביא אותה ל-100 בניינים של WeWork ב-16 מקומות ברחבי העולם. היוזמה החלה החודש בניו יורק, לוס אנג'לס ומיאמי.

בחודש מרץ, מיקרוסופט הציגה את מה שהיא הגדירה כשירות מציאות משולבת, Microsoft Mesh, המשלב בין דימויים תלת-ממדיים של אנשים ותוכן במסכים מותאמים המורכבים על גבי משקפיים חכמים או מכשירים אחרים.

בחברות אומרים שהולוגרמות וטכנולוגיות הקשורות בה יהפכו בקרוב לנפוצות בחדרי ישיבות בכל העולם. עם זאת, בגלל העלות של הטכנולוגיות האלה, הולוגרמות עדיין צריכות להוכיח שהן שימושיות לאינטראקציות יומיומיות.

השלמה לחזון ההיברידי

ייצוגים תלת-ממדיים הם שיפור לעומת טלפונים ושיחות וידאו רגילות, משום שהם מקילים על קריאת שפת הגוף, והתחושה המתקבלת מהם היא אישית יותר, אומרים התומכים בשימוש בהולוגרמות. 

"יש עייפות זום, יש חיכוך רב כשנמצאים בווידאו כל היום. זה מתיש", אמרה בריאן קימל, מייסדת ושותפה מנהלת של WorkLife Ventures, חברת הון סיכון המתמחה בעתיד של טכנולוגיות למקום העבודה. הולוגרמות מאפשרות "סגנון חדש של תקשורת, שבו יהיו אינטראקציות יותר טובות ויותר תכופות".

אף שחברות התנסו בהולוגרמות עוד לפני המגפה, הן אומרות שבשנה האחרונה נוצר בהן צורך דחוף יותר. הטכנולוגיה עשויה לעזור לחזון המעסיקים לגבי משרדים היברידיים, שבהם חלק מהעובדים נמצאים במשרד ביום מסוים בזמן שאחרים עובדים מהבית.

אבל להולוגרמות ולטכנולוגיות דומות כנראה יהיו מגבלות במקום העבודה, אומרים חוקרים. הולוגרמות במקום העבודה עשויות להתאים לאירועים מוקלטים, הדרכות או סמינרים, אמר קנישקה צ'אוהן, חוקר ראשי בחברת המחקר גרטנר. פגישות בהולוגרמה בלייב כנראה יהיו כבולות בלוגיסטיקה מורכבת שלוקחת זמן רב, לדבריו.

ב-WeWork, עם זאת, חושבים על מגוון שימוש להולוגרמות. לקוחות יוכלו להקליט או להזרים בלייב סרטונים תלת-ממדיים לקהל מקוון דרך שיחות וידאו, לקהל היושב בגופו במשרד החברה או שילוב שלהם. את ההולוגרמות ניתן לראות על HoloPod של ARHT Media, מכשיר בגובה כ-2.5 מטרים עם מצלמה, מיקרופון ומקרן, או על גבי HoloPresence, מסך שנועד לשמש על במה או מחשב או טבלט.

מהופעות ידוענים לפגישה במשרד

טווח המחירים מגוון. ב-WeWork מתכוונים לגבות 2,500 דולר על הולוגרמות שיוצגו על גבי HoloPod סטנדרטי במקום אחד, למשל, ו-25 אלף דולר על כמה הולוגרמות המופיעות יחד על גבי במה וירטואלית משותפת.

הולוגרמות נותנות לאינטראקציה מרחוק תחושה טבעית יותר מאשר שיחות וידאו של הצוות, שבהן אנשים חותכים זה את דברי זה בטעות והמשתתפים לא יכולים לראות ולפרש סימנים של שפת גוף, אמר חאמיד האשמי, מנהל מוצר וחוויה ב-WeWork. "זה משהו שמבחינה טכנית אפשר לעשות עם זום, אבל זה לא יעיל".

בינתיים, פרויקט סטארליין מופעל רק במשרדי גוגל, והוא עדיין בסטטוס פיתוח, אבל החברה מתכננת לבחון את הטכנולוגיה השנה עם "שותפים שייבחרו בקפידה ליוזמה", כפי שהודיעה החברה בפוסט שהעלתה לבלוג שלה.

השחקנים החדשים יותר מצטרפים לחברות שעושות ניסויים בטכנולוגיה של הולוגרמות כבר כמה שנים. חברת Portl הרחיבה את היישום העיקרי של המערכת שלה מתצוגה באולמות מכירות להופעות ידוענים באירועים כמו פסטיבל המוזיקה iHeartRadio בשנה. בשנה שעברה היא גם הביאה מנכ"לים "אל הבמה" באירועים ברחבי העולם.

ההולוגרמות של Portl מופיעות על גבי מסך בגובה מעט יותר משני מטר הנקרא Epic או על גבי קופסה ברוחב 70 ס"מ המכונה Mini. החברה גייסה 3 מיליון דולר במימון ממשקיעים, כולל ממשקיע ההון סיכון טיפ דרייפר.

"אני באמת מאמין שזה כלי תקשורת ושידור ושהמכשירים האלה ישמשו בחדרי ישיבות בכל העולם", אמר דיוויד נוסבאום, מנכ"ל Portl.