גנץ יגיש הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות

שר הביטחון מסר הערב כי הוועדה תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה • "מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה"

שר הביטחון בני גנץ / צילום: יוסי זמיר
שר הביטחון בני גנץ / צילום: יוסי זמיר

שר הביטחון בני גנץ יגיש הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה שקיים בחודשים האחרונים.

בהודעת גנץ נאמר כי הוועדה תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית שניסה שר הביטחון להקים קודם לכן לאור התנגדות ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לוועדת חקירה ממלכתית.

הצעת ההחלטה תוגש בזמן הקרוב למזכירות הממשלה, לאחר סיום עבודת המטה במשרד הביטחון ותיאום עם היועץ המשפטי לממשלה שיתגבש בימים הקרובים.

גנץ מסר כי "אני מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

נזכיר כי לאחר שנתניהו סירב לאשר בממשלה הקודמת הקמת ועדת חקירה ממלכתית, מינה שר הביטחון גנץ ועדת בדיקה משרדית בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. הוועדה לא החלה את פעילותה בשל קשיים בקבלת הסמכויות, ולאחר מכן עם ההכרזה על בחירות, החליט שר הביטחון להשהות את המאמצים להקימה. בינתיים הוגשו כתבי אישום נגד כמה מהמעורבים בפרשה.

לשכת גנץ כבר פנתה בנושא ללשכת היועמ"ש, והשיח בנושא יתקיים בימים הקרובים במטרה להביא הצעה לממשלה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים בני גנץ אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת, מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה, ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לוויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר, ואחרי שבכירי המל"ל לשעבר העידו כי לא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".