משרד הבריאות הודיע על השקת תעודה אחודה למחלים ומתחסן

התעודה תחליף את תעודות המתחסן והמחלים ותהיה בתוקף עד לסוף 2021 • בנוסף, לאור ההתפרצויות החדשות בבתי ספר, הודיעה הממשלה על שורה של צעדים שמטרתם להדק את הפיקוח על מבודדים ועל שערי הכניסה לישראל

חיסון נגד קורונה / צילום: Shutterstock
חיסון נגד קורונה / צילום: Shutterstock

תקופה קצרה לפני תפוגת התוקף של תעודות ההתחסנות הראשונות שהונפקו עם תחילת מבצע החיסונים, משרד הבריאות הודיע הבוקר (ב') על השקת תעודה אחודה, המחליפה את תעודות המתחסן והמחלים ומאחדת אותן לתעודה אחת.

התעודה מכילה הן את פרטי החיסונים והן את פרטי ההחלמה ככל שישנם, ותוכל לספק מענה גם למי שהחלימו והתחסנו במנת חיסון אחת. נכון לעכשיו, ובהתאם למדיניות המשרד, תוקף התעודה האחודה הינו 31.12.2021 והציבור מוזמן להנפיק את התעודה במקום תעודות המתחסן והמחלים הקיימות שתוקפן עומד לפוג.

התעודה החדשה רלוונטיות במיוחד עבור המבקשים לטוס לחו"ל בחודשי הקיץ, כאשר ישנן מדינות המכניסות ישראלים לשטחן על סמך הוכחת התחסנות, וזאת ללא חובת בידוד. כעת, יכול הציבור להנפיק את התעודה האחודה באתר משרד הבריאות, או במוקד הטלפוני של "קול הבריאות".

לאחר שבימים האחרונים נרשם מספר יחסית גבוה של נדבקים בעיקר בבתי ספר (בהשוואה לתקופה האחרונה, בה אומתו חולים בודדים ביום), הודיעה אתמול הממשלה על שורה של צעדים שמטרתם להדק את הפיקוח על מבודדים ועל שערי הכניסה לישראל. על כן, אישר המשרד את המלצות גורמי המקצוע להגבת אכיפת הבידוד לשבים מחו"ל, באמצעות גיוס של 250 שוטרים באופן ייעודי למשימת האכיפה לפרק זמן מוגבל. יתר על כן, יוקם מתחם בדיקות קבוע בנתב"ג, בו גם יוגדל מספר עמדות הבידוק. המבקשים לטוס לחו"ל יידרשו למילוי טופס נוסע יוצא וחתימה על תצהיר טרם עליה לטיסה, על מנת לוודא אי הגעה ל-6 המדינות שבסיכון גבוה: ארגנטינה, רוסיה, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו וברזיל. יציאה למדינות בסיכון גבוה תיאסר, אלא באישור מראש של ועדת החריגים.

כמו כן, הנחה ראש הממשלה נפתלי בנט לקיים עבודת מטה לבחינת אי ההתאמה בין מספר מפרי הבידוד מבין השבים מחו"ל לבין מספר הקנסות שהוטלו בפועל (באחריות המל"ל), לבחון הטלת קנסות על הורים לילדים מפרי בידוד במסגרת חוק הקורונה (באחריות היועץ המשפטי לממשלה), ולגבש תוכנית מוכנות לקראת אפשרות של התפרצות תחלואה נוספת (באחריות משרד הבריאות).