סופית: תעריפי המים עולים, בהתאחדות התעשיינים מבקשים לשנות את ההחלטה

מועצת רשות המים החליטה היום להעלות את תעריפי המים למשק הבית בכ-26 אגורות לקוב • בהתאחדות התעשיינים טוענים כי הפגיעה בהם קשה ושלמפעלים מסוימים המשמעות היא תוספת עלויות של מאות אלפי שקלים

מתקן התפלה שורק / צילום: איל יצהר
מתקן התפלה שורק / צילום: איל יצהר

כפי שפרסם גלובס בחודש שעבר, תעריפי המים בישראל עולים, וכעת לאחר קביעה סופית של מועצת רשות המים, ההחלטה הפכה לרשמית. המועצה החליטה להעלות את תעריף המים בכ-26 אגורות לקוב, זאת לאור עליית מחירים בסל המדדים, ועבור השקעה במערכות להתפלת מים.

לפי הודעת רשות המים, העלייה מתבצעת לאחר כשנתיים שבהן לא חל שינוי בתעריף, ומסבירים כי המשמעות בפועל היא תוספת של כארבעה שקלים בחשבון החודשי למשפחה בממוצע. מהרשות נמסר כי התעריף הגבוה יעלה ב-1.9% והתעריף הנמוך ב-3.46%, כ-0.256 שקל למ"ק כולל מע"מ. התעריף לכמות מוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד מעתה על 7.64 שקל למ"ק (במקום 7.39 ש"ח למ"ק) ואילו התעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) יעמוד על כ-13.72 שקל למ"ק (במקום 13.46 של למ"ק)", נמסר בהודעת הרשות.

בימים האחרונים ניסו ראשי התאחדות התעשיינים לשנות את ההצעה להעלאת התעריפים, זאת בטענה כי תעריף המים לתעשייה עולה בצורה שתכביד על תעשיינים רבים. לפי תחשיבים שונים שהוצגו לגלובס מדובר בתוספת של מאות אלפי שקלים למפעלים מסוימים. בהתאחדות מסרו כי הם ביקשו להקפיא את העלאת התעריף עבורם או להקטינו בכמחצית.

"מן הראוי כי בשנת קורונה בה העסקים וכלל הציבור מנסים להתאושש מהפגיעה הכלכלית יוקפאו עדכוני המדדים... אין זה סביר כי בשנה זו בה כלל המשק, עובדים ומעסיקים כאחד נאלצו להדק את החגורות, משק המים על מקטעיו השונים, ייהנה מעליית תעריפים, כאילו לא נפל דבר", כתבו אנשי ההתאחדות למועצת רשות המים לפני כשבועיים. במכתבם אף ביקשו התעשיינים לשנות את אופי חישוב סל המדדים ברשות (לפיו נקבע התעריף) שלטענתם בחלקו אינו פרופורציונלי. כך למשל השינוי בתעריפי החשמל בסל המדדים מהווה רק 5%, בעוד שלדבריהם משקלו אמור להיות גבוה יותר. נזכיר כי מחירי חשמל ירדו בשנה החולפת.