ראש הממשלה בנט: "קצב ההתחסנות לא טוב. אין לנו חיסונים להמשך"

ראש הממשלה ושרי הממשלה הגיעו לנתב"ג לסיור לאור ההתפרצויות החדשות של מקרי קורונה • בנט: "המטרה היא לקטוע את ההתפרצות מוקדם וחזק. להיות שקופים עם הציבור שמגיע לו לדעת הכול. אם נגדיל ראש ונתחשב אחד בשני, נוכל לנצח את הקורונה""

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בנתב"ג וברקע השרים עמר בר-לב, ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי ואיילת שקד בנתב"ג / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בנתב"ג וברקע השרים עמר בר-לב, ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי ואיילת שקד בנתב"ג / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי נמצאים בסיור בנתב"ג לאור ההחמרה בנתוני התחלואה בקורונה מהימים האחרונים. משרד הבריאות עדכן כי נכון לאתמול (21.6) אובחנו 125 מאומתים חדשים, זאת לעומת 48 מאומתים יממה קודם לכן (20.6).

ראש הממשלה בנט נשא דברים לאחר הסיור ואמר: "הזן ההודי מתפשט באופן מואץ בהרבה מדינות עם קצב הדבקה גבוה מזה שהכרנו. לצערי רואים תחילת התפשטות גם בתוך מדינת ישראל. הזן מדבק לאין ערוך מהר מזן הקורונה המקורי. הזן הזה מדביק גם אנשים מחוסנים בחיסון פייזר. יש אפקט משמעותי לחיסון אבל עדיין אפשר להידבק. ראינו גם בבריטניה אשפוזים של ילדים. לאור זאת מתייחסים לזה כאל התפרצות חדשה.

"המטרה היא לקטוע אותה מוקדם וחזק. להיות שקופים עם הציבור שמגיע לו לדעת הכול. אנחנו ממשלה בתחילת דרכה וקיבלנו מספר הנחיות מיידיות. אנחנו מקימים לאלתר קבינט קורונה שיבנה תוכנית פעולה יחד עם נחמן אש ושרון אלרעי, שהיו שם כבר.

"ההחלטות לרגע הזה: מקימים קבינט קורונה מחדש; מרגע זה כל מי שנכנס לנתב"ג ועד העזיבה יעטה מסכה בלי חריגה. כל הנכנסים יבצעו בדיקת PCR וכבר הגדלנו את העמדות של הבידוק מ-30 ל-70 ונדע להגדיל עוד במידת הצורך.

"אני מבקש: מי שלא צריך לצאת לחול שלא יצא. זו לא הנחיה אלא בקשה. אנחנו מכירים את הרצון לטיסות של קיץ. ההדבקה בבנימינה מקורה בנסיעה לקפריסין והיא לא מדינה אדומה. תטיילו בארץ, תחזקו את תיירות הפנים. ייתכנו שינויים משמעותיים במדיניות היציאה והכניסה לישראל. המלצה שלי: אל תזמינו חופשה לחו"ל". 

ראש הממשלה המשיך ואמר: "אנחנו קוראים לכל הילדים מגיל 12 לצאת ולהתחסן בהקדם האפשרי. כל האינדיקציות בישראל ובעולם מלמדות שהסכנה גבוהה לאין ערוך מהסיכון של החיסון. יש המון פייק ניוז, אנחנו נוקטים במדע ובעובדות. אני הולך לחסן את ילדיי, שרת הפנים כבר חיסנה את ילדיה. רוב החיסונים שבידנו יפוגו עד סוף חודש יולי ולכן יש להגיע לחיסון הראשון עד ה-9 ביולי.

"אין לנו חיסונים להמשך"

"מי שלא יתחסן עד אז: אין לנו חיסונים להמשך. כרגע יש לנו מלאי. קצב ההתחסנות לא טוב, רק 2000 מתחסנים ביום. אני קורא להורים: צאו מידית ולכו לחסן את הילדים. מחר אני מחסן את ילדיי. המלצה, לא הנחיה: בואו נחזור לעטות מסכות במקומות סגורים".

"אני מנחה את השרים ומנהיגי הציבור מהרגע הזה לעטות מסכה. זו לא הנחיה מחייבת כי אנחנו רוצים לראות שאנחנו מעל קו ה-100 מאומתים ביום. אם זה יהיה המצב וזה מה שיהיה, להערכתי ההנחיה תהיה מחייבת.

"יש הפרות מסיביות של בידוד. אני מבקש מאזרחים, בעיקר מאלה שחוזרים מחו"ל להקפיד על בידוד. אנחנו מגייסים 270 פקחים לצורך זה. הורים שילדיהם יפרו בידוד יישאו באחריות המלאה. בואו לא נידרש לסנקציות. אנחנו מדינה אחת ונורא חשוב לא להיתפס לבהלה. אנחנו במצב טוב כרגע, אבל נהדק את גבולות הארץ.

"בתוך המדינה חייבת לכבות את הדבר הזה כדי שנוכל להמשיך בשגרת חיינו. בגלל שאי-אפשר לחסן עד גיל 12 ושיעורי ההתחסנות של ילדים לא גבוהים, עיקר המוקד זה ילדים. בואו נימנע מהאירועים ההמוניים, לא רוצים לחזור לסגרים. אם נגדיל ראש ונתחשב אחד בשני, נוכל לנצח את הקורונה".