מה גובה הקנס שישלמו הורים עבור ילד שהפר בידוד?

היום חתם מנכ"ל משרד הבריאות על תיקון לצו בריאות העם, ובו נקבע כי חלה חובה לעטות מסכה בשדות התעופה ומעברי הגבול, על גובה הקנס שניתן להטיל להורים אחראיים על קטין שהפרו בידוד, וכן על המקרים בהם יהיה ניתן להטיל בידוד על מחוסנים ומחלימים

אמא מסדרת לבנה את המסכה / אילוסטרציה: Shutterstock
אמא מסדרת לבנה את המסכה / אילוסטרציה: Shutterstock

כפי שהצהיר אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט, חובת עטיית המסכות בשטחי נמל התעופה חוזרת: מנכ"ל משרד הבריאות פרופ חזי לוי, שהשתתף גם הוא בסיור בנתב"ג אמש, חתם על תיקון לצו בריאות העם. על פי התיקון לצו חלה חובה לעטות מסכה בשדה התעופה, במעברי הגבול ובמקומות שבהם ניתן טיפול רפואי.

תיקון נוסף קובע כי ניתן להטיל קנס בגובה 5,000 של על אחראי על קטין מתחת לגיל 12, אם הקטין מתגורר עימו והפר בידוד. הסעיף הזה, כפי שגם הסביר בנט אמש מגיע בעקבות המשפחה מבנימינה שהפרה בידוד לאחר שחזרה מחופשה מחו"ל ואשר ההתפרצות בישוב מיוחסת אליה.

עוד קובע התיקון שעליו חתם פרופ' לוי כי רופא מחוז, מנכ"ל משרד הבריאות או ראש שירותי בריאות הציבור יוכל להורות למחוסן או מחלים לשהות בבידוד אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים: המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף או חשש למגע הדוק אגב אירוע תחלואה חריג, המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה לסיכון בתחלואה קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע שהיעילות של החיסון נמוכה בקרבה, המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה במטוס.

על פי נתוני משרד הבריאות מספר המאומתים נכון לאתמול (22.6) הסתכם ב-110 מאומתים חדשים. ב-21.6 עמד מספר המאומתים על 125.