בגלל העלייה בתחלואה: קבינט הקורונה יוקם מחדש

ועדת השרים לענייני קורונה תכונס מחדש, כשעל הפרק אפשרות החזרת חובת עטיית מסיכות ומגבלות על מקומות ישוב • בהתאם להסכמים הקואליציוניים, רה"מ בנט הוסיף לקבינט עוד 4 שרים מהגוש שלו - כך שבעוד ששר הדתות כהנא נמצא בפנים, שרת התחבורה מיכאלי, האמונה על נתב"ג, נותרה בחוץ

רה"מ נפתלי בנט. הודיע בתחילת השבוע על הקמת הקבינט מחדש / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
רה"מ נפתלי בנט. הודיע בתחילת השבוע על הקמת הקבינט מחדש / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הממשלה אישרה את הקמתה מחדש של ועדת השרים לקורונה - שמבוססת על חוק שעבר בממשלה הקודמת. בנט הודיע על כוונתו להקים את הקבינט בישיבת הממשלה ביום ראשון וגם אתמול במסיבת העיתונאים בנתב"ג.

בוועדה חברים לפי החוק המקורי ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד, שר המשפטים סער, שר הבריאות הורוביץ, שר ביטחון הפנים בר לב, שר הביטחון גנץ, שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה ברביבאי. בנט הוסיף בהתאם להסכמים הקואליציוניים עוד ארבעה שרים מהגוש שלו: שרת הפנים שקד, שר הדתות כהנא, שר השיכון אלקין ושרת החינוך שאשא-ביטון.

ההרכב משקף כאמור את ההסכמות הקואליציוניות, אבל יוצר עיוות לא קטן כשלמשל שרת התחבורה מירב מיכאלי המופקדת על נתב"ג אינה חברה בו - בעוד השר מתן כהנא, שר הדתות שאין לו כמעט נגיעה לעניין - חבר בקבינט.

בכחול לבן ובעבודה מחו על ההרכב הזה אבל בסופו של דבר הושגה הסכמה ולפיה לאחר שיתוקן חוק יסוד הממשלה כך שלא יהיה צורך בהקמת ועדות שרים פריטטיות ולאחר תיקון חוק הקורונה שלפיו הוקמה הוועדה, יוקם קבינט קורונה מצומצם. עוד הובטח כי לכל דיון יזומנו שרים לפי העניין, כלומר שרת התחבורה תשתתף בדיונים אודות נתב"ג למשל. במסגרת שינויי הרכב הוועדה, יצורפו אליה בהמשך שרת החדשנות והמדע, אורית פרקש הכהן, ושר התיירות יואל רזבוזוב. עד להשלמת הליך החקיקה, הנ"ל יזומנו לדיוני הוועדה.

ועדת השרים אמורה להתכנס ולדון בגידול במספר מקרי ההדבקה ובעיקר אלה של הוריאנט מסוג דלתא (ההודי) שמדביק בקצב מהיר יותר מהאחרים. על הפרק אפשרות החזרת חובת עטיית מסיכות, מגבלות על מקומות ישוב וגם על מוסדות חינוך.