עסק ביום | פיצ'ר

"טפטופים של אימונים בזום שמרו על כוננות מסוימת ליום שאחרי. הוצאתי חשבוניות על סכומים אפסיים"

אביאל אברמוביץ, בן 63 מהוד השרון, אב לשלושה בנים, וסב לנכד אחד • מאמן אישי בכיר ומדריך טיולי הרפתקה ואתגר בארץ ובחו"ל • "כשאתה מתחיל להוציא חשבונית כל יום זה עושה לך טוב" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

אביאל אברמוביץ', מאמן אישי בכיר ומדריך טיולי הרפתקה ואתגר בארץ ובחו"ל / צילום: בני מתן אברמוביץ
אביאל אברמוביץ', מאמן אישי בכיר ומדריך טיולי הרפתקה ואתגר בארץ ובחו"ל / צילום: בני מתן אברמוביץ

"ב-10 במרץ 2020 נעצרו לי החיים. הייתי בדרך לאימון אישי מטעם משרד הפנים במועצה המקומית דלית אל-כרמל. עצרתי לתדלק את האופנוע, כמעט בשני שליש הדרך להגיע, ואז הבטתי בהודעות שקיבלתי. "אל תגיע! הקב"ט של המועצה אוסר להיפגש עם אנשים מחוץ למועצה!' ומשם הכול נעצר". כך מתאר אביאל אברמוביץ, מאמן אישי ומדריך טיולי הרפתקה ואתגר בארץ ובחו"ל ומי שבעבר כיהן כסגן ראש העיר הוד השרון, את הרגע שבו הקורונה הגיעה אליו.

"כל האימונים האישיים פסקו. מתאמנים שלחו הודעות שהם בלחץ, לא יודעים מה לעשות ומעדיפים בשלב זה להפסיק. גם הזום עדיין לא עבד לי כמו שצריך ולא ידעתי איך להתמודד איתו ועם המתאמנים שהיו רגילים רק לפגישות פרונטליות. 'סבבה', אמרתי לעצמי. נחכה".

אברמוביץ בן ה-63 חיכה שנה. "רק טיפטופים זעירים של אימונים בזום שמרו אותי על כוננות מסוימת ליום שאחרי", הוא מספר. "הוצאתי חשבוניות על סכומים אפסיים".

בעיסוקו הנוסף כמדריך טיולים בחו"ל ובירקון העליון, המצב היה אפילו גרוע יותר. "שם חלה ממש מפולת. מותג שפיתחתי 'מסע של טבע ותובנות', ושבו השקעתי עשרות אלפי שקלים, קרס. הקבוצה שהייתה רשומה למסע לנפאל, נאלצה לבטל את הנסיעה, ועד היום לא קיבלנו את כספנו חזרה מחברת התעופה. כל הכספים שהשקעתי בפרסום ירדו לטמיון והפרויקט נעצר. ובארץ, הטיולים לגני ילדים, כיתות בית ספר ומשפחות, בירקון העליון, שהיו מוזמנים, בוטלו לאלתר".

אברמוביץ החליט להמציא את עצמו מחדש בדיגיטל, בהתאם למגבלות התקופה, אך זה לא בדיוק התרומם. "'אוקיי', אמרתי, 'אהפוך את כל הידע שלי על הירקון למדריך דיגיטלי! נשמע רעיון פנטסטי!', ואכן, לקחתי קורס ליצירת קורסים דיגיטליים ויצרתי את המדריך הדיגיטלי לטיול בירקון העליון. צילומים בשטח, עריכה, קריינות, תיכנות, הכל היה מושלם. רק... שאף אחד לא רכש".

אברמוביץ שמר על אופטימיות, ובהמשך אף הפך את המדריך הדיגיטלי לכלי שיווק במקום מקור הכנסה. "חבל שזה לא הלך, אולם המוצר קיים וכיום אני נותן אותו במתנה למטיילים שלי. המדריך משמש אותי לקידום מכירות".

אברמוביץ, שההכנסות שלי צנחו ב-90%, החזיק מעמד לאורך התקופה בזכות המענקים שקיבל מהמדינה. "למזלי קיבלתי מענקים שעזרו להחזיק את הראש מעל המים".

למרות שעסקים רבים חזרו לשגרה לפני חודשים ארוכים, עם פתיחת המשק, אברמוביץ החל להתאושש רק בחודש האחרון. "בחודשים הראשונים של השנה, כשהמשק נפתח, עדיין לא חזרתי לפעילות. בתחום הכושר, היו לי 25 מתאמנים קבועים וחזרו רק 6. אנשים איבדו את החשק ואת המומנטום. אבל לאט לאט יש התאוששות, גם של האימונים וגם של הטיולים בירקון. יש צימאון ענק לצאת לטבע אז תודה לאל אני בתפוסה מלאה מלפני שבועיים, ועד אמצע יולי יש לי כל ערב טיול. זה לא יאמן. היומן שהיה ריק לחלוטין במשך שנה מלא עכשיו בכל הערבים".

ועדיין לא הכל ורוד. אברמוביץ: "מה שנחלתי מפח נפש זה במותג 'טבע ותובנות' של הטיולים לחו"ל. נראה שאני צריך לחכות עוד שנה להתאוששות בטיולים לחו"ל. עולם תיירות החוץ עדיין בבעיה קשה".

עד שהטיולים לחו"ל יחזרו, אברמוביץ מנצל את מה שיש ולא מתלונן. "בסוף השבוע הקרוב יש לי 4 טיולים, בוקר ואחה"צ. כשאתה מתחיל להוציא חשבונית כל יום זה עושה לך טוב. הקורונה הייתה תקופה איומה אבל עם פוטנציאל אדיר ללמידה והתמקצעות, שקט ורכישת כלים חדשים, ועכשיו הגיע הזמן להשתמש בהם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il