המיזוג של פיוניר ל-SPAC אושר ברוב גדול: תתחיל להיסחר בנאסד"ק לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר

החברה בנתה מערכת משלה המבוססת על קשר ישיר עם בנקים, וכל היא חוסכת את עמלות האשראי לחברות כרטיסי האשראי • עד כה היא גייסה 145 מיליון דולר, הגיוס האחרון בוצע לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

ראשי חברת פיוניר בישראל / צילום: payoneer
ראשי חברת פיוניר בישראל / צילום: payoneer

לקראת הפיכתה של חברת הפינטק פיוניר לחברה ציבורית, אתמול אישרו בעלי המניות של חברת ה-SPAC האמריקאית FTAC Olympus Acquisition Corp את המיזוג ברוב של 97.8%. המשמעות היא שבימים הקרובים תושלם העסקה ופיוניר תתחיל להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול PAYO. פיוניר מתמזגת לחברת ה-SPAC לפי שווי (Enterprise Value) של 3.3 מיליארד דולר.

פיוניר, המנוהלת על-ידי סקוט גליט, הוקמה ב-2005 על-ידי יובל טל ויניב צ'צ'יק, ופיתחה פלטפורמת תשלומים עבור ספקים ונותני שירותים. החברה בנתה מערכת משלה המבוססת על קשר ישיר עם בנקים, וכל היא חוסכת את עמלות האשראי לחברות כרטיסי האשראי. עד כה היא גייסה 145 מיליון דולר, הגיוס האחרון בוצע לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

בין המשקיעים בה נמצאים TCV, Susquehanna Growth Equity, וולינגטון, ויולה ונצ'רס (שהשקיעה גם באיירון סורס שהשבוע אושר המיזוג שלה ל-SPAC) ו-Temasek. לאחרונה נודע כי אחד המשקיעים בחברה הוא ראש הממשלה החדש נפתלי בנט, שהשקיע בחברה בתחילת דרכה סכום שמוערך בכמה מאות אלפי שקלים וצפוי לאקזיט של כמה מיליוני דולרים.

ב-2020 הסתכמו הכנסות פיוניר ב-346 מיליון דולר, צמיחה של 8.8% ביחס ל-2019. היא רשמה הפסד תפעולי של 17.3 מיליון דולר והפסד נקי של 23.7 מיליון דולר, בעוד שב-2019 היא הייתה קרובה לאיזון בשורה התחתונה. ברבעון הראשון של 2021, הכנסות החברה צמחו ב-22.8% לכ-101 מיליון דולר, ההפסד התפעולי הסתכם ב-1.1 מיליון דולר ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 3.5 מיליון דולר, צמצום ביחס להפסד של 7.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בטסי כהן, שמובילה את ה-SPAC אליו מתמזגת פיוניר, מסרה לאחר אישור העסקה כי "אנחנו נרגשים מהתמיכה המרשימה מצד בעלי המניות שלנו, ושמחים שקיבלנו את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים להשלמת העסקה. אנחנו מצפים לתמוך בפיוניר בכניסתה לשוק הציבורי".