בגלל מערכת "הטייס האוטומטי": ריקול למאות אלפי מכוניות טסלה בסין

285 אלף בעלי מכוניות טסלה מדגם 3 ומדגם Y בסין יידרשו להגיע לנקודות השירות של החברה ולבצע עדכון תוכנה • הסיבה: לטענת הרגולטורים במדינה, כעת פונקציית הטייס האוטומטי עלולה להיות מופעלת בטעות ולסכן את הנהגים

אלון מאסק על רקע מכונית טסלה 3 / צילום: Reuters, ALY SONG
אלון מאסק על רקע מכונית טסלה 3 / צילום: Reuters, ALY SONG

285 אלף מכוניות תוצרת טסלה יידרשו לריקול בסין - כך הודיעו הרגולטורים במדינה. מדובר במכוניות מדגם 3 ומדגם Y, תוצרת סין ומיובאות, שבעליהן יידרשו לערוך עדכון תוכנה שקשור לפונקציית ה"טייס האוטומטי" ברכב. בהודעה נכתב כי הסיבה לכך היא שכרגע המערכות יכולות להיות מופעלות על ידי נהגים בטעות ולגרום להאצה פתאומית ולתאונה.

רוב המכוניות שיידרשו להגיע לאתרי השירות של החברה ולעדכן את התוכנה הן טסלה דגם 3 תוצרת סין - 211 אלף. היתר הן כ-35 אלף מכוניות טסלה 3 שיובאו לסין וכ-39 אלף מדגם Y שיוצרו במדינה. בשלב זה לא ידוע על תקלות ברכבי החברה במדינות נוספות, כולל בישראל.

מתחילת השנה ירדה מניית החברה בנאסד"ק בכמעט 8%, אולם בסיכום 12 החודשים האחרונים היא רשמה עלייה מרשימה של 250%. היום אין מסחר ורק בשבוע הבא נראה כיצד מגיבה המניה להודעה האחרונה.

ההחלטה של הרגולטורים בסין היא מכה נוספת לטסלה, שמתמודדת לאחרונה עם שורה של אירועים לא נעימים. באפריל האחרון פרצה מחאה נגד החברה בזמן תערוכת הרכב בשנגחאי, לאחר שאישה טיפסה על אחד מרכבי החברה ולבשה חולצה עם הכיתוב "הבלמים לא עובדים" בסינית. לטענתה, במכוניתה היה כשל בבלמים, והסרטון שלה זכה לשיתופים רבים בסין וגרר תלונות של נהגים נוספים על בעיה דומה. אז, טסלה הגיבה כי האישה הייתה מעורבת בתאונה שנגרמה כתוצאה מנהיגה במהירות מופרזת, לא אפשרה את בדיקת הבלמים על ידי צד שלישי ודרשה החזר על מכוניתה.

אם לא די בכך, באפריל האחרון התרחשה תאונה קטלנית במיוחד בארה"ב, כששני גברים נהרגו בהתנגשות מכוניות טסלה בעץ. המכונית, שהייתה במצב טייס אוטומטי וללא איש בכיסא הנהג כנדרש, התלקחה ונדרשו שעות לחלץ את הנוסעים מהרכב. לפני כשבוע דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי בכוונת הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים לחקור 30 תאונות שבהן היו מעורבות מכוניות טסלה מאז 2016 - ונהרגו בהן 10 אנשים.