סלע קפיטל נדל"ן נכנסת ליזמות: רוכשת קרקע ברמת גן ב-50 מיליון שקל

הקרקע שבמתחם הבורסה ברמת גן משתרעת על שטח של 1,835 מ"ר, ובכוונת סלע להקים עליה פרויקט להשכרה • לקרקע זכויות בניה מאושרות, בהיקף כולל של כ-46.1 אלף מ"ר, מהם 33.9 אלף מ"ר מיועדות למשרדים, 1,044 מ"ר לשטחי מסחר

גדי אליקם, מנכ"ל סלע נדל"ן / צילום: אבישי פינקלשטין
גדי אליקם, מנכ"ל סלע נדל"ן / צילום: אבישי פינקלשטין

קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן רוכשת 50% מקרקע ברמת גן ונכנסת לראשונה לתחום היזמות בנכסים מניבים. עבור מחצית מהזכויות בקרקע תשלם סלע סכום של 50 מיליון שקל בתוספת מע"מ באמצעות יתרות המזומנים שברשותה.

סלע   דיווחה היום, כי התקשרה בהסכם לרכישת 50% מקרקע המצויה ברחוב תובל שבמתחם הבורסה ברמת גן, מידיהם של מספר מוכרים שונים. במקביל להסכם הרכישה, חתמה סלע עם בעלי הקרקע הנותרים על הסכם שיתוף, לעניין תכנון, מימון, בינוי, השכרה וניהול משותף, של המבנה שיוקם על הקרקע כנכס מניב.

הקרקע משתרעת על שטח של 1,835 מ"ר, ובכוונת סלע להקים עליה פרויקט להשכרה. הפרויקט יוקם בשיתוף בעלי הקרקע הנותרים, ובחלקים פרו ראטה, וזאת בהתאם לשימושים המותרים בתב"ע (תוכנית בניין עיר) שתהיה תקפה במעד ההקמה.

לפי תוכנית המתאר למתחם הבורסה, מוגדרת הקרקע כמיועדת לבניה גבוהה מאוד למשרדים ומסחר עם פוטנציאל להשבחה נוספת. לקרקע זכויות בניה מאושרות, בהיקף כולל של כ-46.1 אלף מ"ר מהם 33.9 אלף מ"ר מיועדות למשרדים, 1,044 מ"ר לשטחי מסחר, 9,200 מ"ר לשטחי חניה ושירות ו-1,945 מ"ר לטובת הציבור.

להערכת סלע, שווי הפרויקט הבנוי צפוי להסתכם בכ-600 מיליון שקל (החלק של סלע נדל"ן כ-50%) והרווח היזמי צפוי לעמוד על כ-18% מעלות הפרויקט. הכנסותיה של סלע לבדה משכר הדירה בפרויקט צפויות להסתכם בכ-21 מיליון שקל, כאשר התשואה הצפויה לעמוד כ-7% (בנוסף לרווח היזמי), לצד הרווחיות הגבוהה יחסית שתיווצר לסלע בזכות עלויות המימון הנמוכות וזאת בשל היותה קרן ריט.

גדי אליקם, מנכ"ל סלע, אמר היום כי "אנו שמחים להציף ערך נוסף בחברה ע"י כניסה לתחום היזמות עם רכישת הקרקע ברמת גן. זוהי הפעם הראשונה שסלע נדל"ן מנצלת את ניסיונה ויכולותיה בתחומי הנדל"ן והפיננסיים ונכנסת לתחום זה במיקום מרכזי עם פוטנציאל השבחה משמעותי".

להערכתה של סלע, הקמת הפרויקט תימשך כחמש שנים וחצי. לדברי החברה, אין ברכישת הקרקע כדי להשפיע על מעמדה כקרן להשקעות במקרקעין.

סלע היא חברה בע"מ המוגדרת עפ"י פקודת מס הכנסה כקרן השקעות במקרקעין (קרן ריט). סלע נוסדה בשנת 2008 ומחזיקה כיום ב-37 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של 460 אלף מ"ר (כולל חניונים).

נכסי החברה מושכרים ל-520 שוכרים וכוללים בנייני משרדים, שטחי מסחר, תעשייה ולוגיסטיקה, תחנות תדלוק, מלון ומקבץ דיור להשכרה. שווי הנכסים המניבים של סלע מסתכם ב-3.47 מיליארד שקל ונכסיה נהנים משיעור תפוסה גבוה של 96%.

סלע נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.75 מיליארד שקל, לאחר שההשקעה בה הניבה למשקיעים תשואה מתואמת דיבידנדים של 54% בשלוש השנים האחרונות. בעלי השליטה בחברת הניהול של סלע הם גדי אליקם, שמשמש כאמור כמנכ"ל סלע, ושמואל סלבין שמכהן כיו"ר הדירקטוריון של סלע.

לקראת סוף 2020 ביקשה חברת מבנה נדל"ן לבצע השתלטות עוינת על סלע, ולרכוש את מרבית מניותיה מידי הציבור. עם זאת, ניסיונה לא צלח לאחר שמרבית המשקיעים דחו את הצעתה לשנות את מעמדה של סלע מקרן ריט לחברה רגילה.