חיילים משוחררים? היום תסתיים הטבת הקורונה למשיכה מהפיקדון

אם סיימתם בחמש השנים האחרונות שירות צבאי או לאומי, כדאי שתדעו: עד היום אתם יכולים לנצל את כספי הפיקדון שלכם לכל מטרה • החל מ-1 ביולי תוגבל יכולת המימוש של כספי הפיקדון • איך מושכים את הכספים? גלובס עושה סדר

ניתן לממש את פיקדון הקורונה אם טרם חלפו חמש שנים מהשחרור שלכם מהצבא או מהשירות הלאומי / צילום: Shutterstock, Stavchansky Yakov
ניתן לממש את פיקדון הקורונה אם טרם חלפו חמש שנים מהשחרור שלכם מהצבא או מהשירות הלאומי / צילום: Shutterstock, Stavchansky Yakov

הכנסת אישרה לפני כשנה (יולי 2020) הצעת חוק לפיה, בשל משבר הקורונה, חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי יוכלו למשוך חלק מדמי הפיקדון שלהם עבור כל מטרה. ההטבה הזו מסתיימת היום (ד'), כך שמתחילת חודש יולי, ניתן יהיה לממש את כספי הפיקדון או יתרתו רק לשש המטרות הקבועות בחוק קליטת חיילים משוחררים: לימודים, הכשרה מקצועית, נישואין, הקמת עסק, לימודי נהיגה ורכישת דירה.

איך אפשר לממש את הפיקדון?

ניתן לממש את פיקדון הקורונה אם טרם חלפו חמש שנים מהשחרור שלכם מהצבא או מהשירות הלאומי. אם השתחררתם בין 20.07.2015 ל-19.01.2019, אתם יכולים למשוך עד 7,500 שקל מהפיקדון. אם השתחררתם בין 20.01.2019 ל-30.06.2021 (כולל), אתם יכולים למשוך עד 11,000 שקל.

הפיקדון אינו נושא ריבית, כך שאין צורך לחשוש מאובדן רווחים עתידיים כאשר אתם מושכים אותו.

לצורך משיכת הכסף, עליכם להיכנס לאזור האישי באתר האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, לבצע תהליך הזדהות ולבחור באפשרות "פיקדון קורונה". לאחר מכן תצטרכו לבצע זיהוי נוסף באמצעות קוד אישי שיישלח לטלפון שלכם. אחרי שתסיימו את תהליך ההזדהות, יופיעו בפניכם מספר נתונים: יתרת הפיקדון האישי שלכם, פרטי חשבון הבנק שלכם כפי שהתקבלו בעת שחרורכם, והסכום שאותו תוכלו למשוך. אם פרטי חשבון הבנק שלכם לא מעודכנים, תוכלו למשוך את כספי הפיקדון בבנק הדואר.

עליכם להקליד את הסכום המבוקש למשיכה (שימו לב - לא תוכלו למשוך יותר מהסכום המקסימלי שנקבע בהתאם לתאריך השחרור שלכם), לבחור באפשרות "העברת הכסף לחשבון הבנק" או "העברת הכסף לבנק הדואר", ולאשר את ההצהרה שמופיעה בתחתית העמוד.

לאחר שתסיימו את התהליך תקבלו הודעה בטלפון ובאזור האישי, שמאשרת את בקשתכם. הכסף יועבר לחשבונכם או לבנק הדואר תוך שבעה ימי עבודה, וכעת רק נותר לכם לבחור כיצד להשתמש בו.

מה אם חלפו יותר מחמש שנים מהשחרור?

אם סיימתם את השירות שלכם לפני יותר מחמש שנים ולא מימשתם את כל יתרת הפיקדון שלכם, האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון היה אמור להעביר אותה לחשבון הבנק שנמסר אליו בעת שחרורכם.

במקרה שבו החשבון שלכם מתקופת השירות השתנה או נסגר, תוכלו לממש את כספי הפיקדון באמצעות בנק הדואר. עליכם להיכנס לאזור האישי באתר של האגף והקרן לחיילים משוחררים ולאשר בו את ההעברה לחשבון בנק הדואר. תצטרכו להגיע לאחד מסניפי הבנק ולהזדהות. תוכלו לקבל את הכסף במזומן (אם הסכום קטן מ-11,000 שקל), או בהעברה בנקאית לחשבון בנק על שמכם.

אם השתחררתם אחרי 12.7.2010, תוכלו לבדוק את יתרת פיקדונכם באזור האישי באתר. היתרה תעמוד לרשותכם עד 10 שנים מסיום השירות.