"איירון סורס משקפת הזדמנות השקעה מאוד אטרקטיבית"

המיזוג הגדול ביותר של חברה ישראלית ל-SPAC יוצא לדרך - איירון סורס תחל להיסחר היום בוול סטריט לפי שווי של 11 מיליארד דולר • קרן ויולה, שהשקיעה כ-20 מיליון דולר בתחילת דרכה של איירון סורס, צפויה להחזיק במניות בשווי מאות מיליוני דולרים

 

תומר בר זאב - מנכ"ל איירון סורס / צילום: יונתן בלום
תומר בר זאב - מנכ"ל איירון סורס / צילום: יונתן בלום

המיזוג הגדול ביותר של חברה ישראלית ל-SPAC הושלם, והיום (ג') תתחיל מניית איירון סורס להיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול IS. החברה, שפיתחה פלטפורמה למפתחי משחקים ואפליקציות המאפשרת להפוך את האפליקציות שלהם לעסקים מצליחים, מוזגה לחברת ה- SPAC האמריקאית Thoma Bravo Advantage לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר.

נזכיר שחברות SPAC מגייסות כסף מהציבור מבלי שיש להן פעילות, במטרה לרכוש פעילות קיימת תוך פרק זמן מוגבל. עד כה, מספר חברות ישראליות מוזגו לחברות SPAC בשווי מצרפי של למעלה מ-40 מיליארד דולר. העסקאות שכבר הושלמו הן של החברות ארקו, אינוויז, פיוניר וכעת איירון סורס.

עסקת המיזוג כוללת מרכיב של 2.15 מיליארד דולר במזומן, הכולל PIPE (השקעה פרטית) של 1.3 מיליארד דולר בנוסף לכספי הנאמנות של ה-SPAC. עם השלמת העסקה, איירון סורס קיבלה לקופתה כ-660 מיליון דולר במזומן (אחרי תשלום הוצאות העסקה).

"הזדמנות השקעה מאוד אטרקטיבית"

תומר בר זאב, מנכ״ל ומייסד שותף, וצוות המייסדים של החברה ימשיכו להוביל את החברה הממוזגת. אורלנדו בראבו, נשיא מועצת המנהלים של Thoma Bravo Advantage, ומייסד ושותף מנהל בקרן תומא בראבו יצטרף לדירקטוריון איירון סורס לאחר המיזוג.

״היום הוא צעד חשוב עבור איירון סורס ואנו נרגשים להיכנס לשווקים הציבוריים ולהמשיך ולקדם את הפלטפורמה והחזון שלנו״, אמר בר זאב. "אנו גאים להגיע להישג זה המהווה עדות לעוצמתה של הפלטפורמה שלנו. אני מודה לכל הצוות המוכשר של איירון סורס על העבודה הקשה שלהם שהובילה אותנו לנקודה המשמעותית הזאת ועל התמיכה הבלתי מסויגת של המשקיעים הקיימים והחדשים שלנו".

בראבו מ-Thoma Bravo מסר כי "איירון סורס משקפת הזדמנות השקעה מאוד אטרקטיבית בשל השילוב הייחודי שלה של גודל, קצב צמיחה ושולי רווח גבוהים".

"היום, אנחנו זוכים להיות שותפים להנפקה הגדולה בתולדות ישראל של לא פחות מדקהקורן (חברה בשווי מעל 10 מיליארד דולר, ש.ח.ו) ישראלי״, מסר שלמה דברת, שותף מייסד של ויולה ונצ'רס וממשקיעה הראשונים של החברה. ״הייתה לנו זכות אדירה להצטרף למסע הזה עוד מימיה הראשונים של החברה. הפיכתה של איירון סורס לחברה ציבורית תביא ערך משמעותי לא רק להמשך צמיחת החברה עצמה אלא גם לכלכלה הישראלית, בהגדלת התעסוקה ובניית שכבה חדשה של חברות טכנולוגיה ישראליות בקנה מידה גלובלי", הוסיף. קרן ויולה השקיעה לפי ההערכות סכום של כ-20 מיליון דולר בלבד באיירון סורס, וצפויה להחזיק לאחר המיזוג במניות בשווי מאות מיליוני דולרים.

גולדמן זאקס, ג'פריס וסיטי ייעצו לאיירון סורס. עורכי הדין של החברה היו משרד מיתר, ועורכי הדין של ה- SPAC בישראל- גולדפרב זליגמן. PwC ישראל ליוו את איירון סורס במהלך.