לאומי פרטנרס רוכשת 20% מאורשי לפי שווי של 200 מיליון שקל אחרי הכסף

לאומי פרטנרס תשקיע 40 מיליון שקל עבור 20% ממניות אורשי - 5% תרכוש מהבעלים, שי לביא וגלעד אלגור ובנוסף תשקיע בחברה כנגד הקצאה של 15% נוספים • לאחר שלוש עד ארבע וחצי שנים, תהיה ללאומי אופציה לרכישת 55% נוספים, לפי שווי חברה של בין 429 מיליון שקל ל-525 מיליון שקל

אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס / צילום: אורן דאי
אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס / צילום: אורן דאי

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, רוכשת 20% ממניות חברת אורשי ג.ש תמורת 40 מיליון שקל ולפי שווי של 200 מיליון שקל אחרי הכסף. אורשי עוסקת במתן שירותים פיננסיים ואשראי לעסקים והעסקה לרכישתה כוללת אופציה ללאומי לרכישת יתרת מניותיה מידי המייסדים שי לביא וגלעד אלגור.

בשלב הראשון תשקיע לאומי פרטנרס, בניהולו של אבי אורטל, 40 מיליון שקל עבור 20% ממניות אורשי, כאשר 5% מהמניות יירכשו מדידי הבעלים לביא לאלגור, ועוד 15% יוקצו מהחברה כנגד הזרמת הון. בשלב השני, תהיה ללאומי אופציה לרכישת 55% לפי שווי חברה של בין 429-525 מיליון שקל בתום 3-4.5 שנים ממועד השלב הראשון.

בשלב השלישי, תהיה ללאומי האופציה לרכישת יתרת (25%) המניות. האופציה תהיה ניתנת למימוש בכל עת במהלך 18 חודשים ממועד מימוש האופציה הראשונה.

אם הבנק יבחר שלא לממש את האופציה לרכישת המניות הנותרות, תעמוד למייסדי אורשי האופציה לחייב את לאומי לרכוש מהם את כל מניות החברה. האופציה למייסדים תהיה ניתנת למימוש במשך 180 יום החל מהוויתור של לאומי על רכישת 25% מהמניות.

אורשי, שאבני הייסוד לפעילותה הונחו עוד ב-1982, היא אחת החברות המובילות והוותיקות בישראל במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בישראל. לחברה הנהלה בעלת ניסיון של יותר מ-26 שנה בתחום ושדרה ניהולית רחבה.

לדברי לאומי פרטנרס, אורשי מנהלת בצורה מוקפדת סיכוני אשראי ורגולציה ודוגלת בפיזור רחב של תיק האשראי. אגרות החוב (סדרה ב' ו-ג') של החברה מדורגות על ידי מידרוג בדירוג Baa1 באופק יציב.

לאורשי לקוחות עסקיים עם מחזורי פעילות שנתיים של עד 300 מיליון שקל ויחסים ארוכי טווח עם המערכת הבנקאית. לחברה קווי אשראי מ-4 בנקים שונים בהיקף של 335 מיליון שקל.

עוד מציינים בלאומי פרטנרס, כי תיק האשראי של אורשי בנוי ממימון הון חוזר, שמאפשר פירעון עסקאות בפרק זמן קצר יחסית וביצוע בחינה מחודשת ביחס ללקוחות. במהלך הקורונה שמה החברה דגש על עסקאות במח"מים קצרים של עד שלושה חודשים, הקשיחה הליכי חיתום תוך בחינה וניתוח של הלקוחות והמושכים, ושמרה על פיזור גבוה של של לקוחות ומושכים ועל צמצום החשיפה למושך בודד.

כמו כן, לאורשי אין חשיפה משמעותית לענפים אשר נפגעו באופן ישיר ומהותי מהמשבר. לחברה כמה מנועי צמיחה, ובהם שותפות 50:50 עם חברת מילגם למתן שירותי פקטורינג לספקים של המגזר המוניציפאלי.

בנוסף, התקשרה אורשי לאחרונה בהסכם להקמת מיזם משותף אשר יעסוק במתן אשראי אוטומטי ודיגיטלי לעסקים קטנים ובינונים בישראל. העסקה תושלם בכפוף לאישורים הרגולטוריים המתאימים.