חברת יוסי אברהמי וקבוצת אלמוגים זכו בקול קורא לפרויקט פינוי-בינוי בדרום-מזרח ת"א

הפרויקט כולל הריסה של ארבעה בנייני רכבת ישנים ובהם 96 יחידות דיור, ברחוב תקוע 11-33 בשכונה נווה אליעזר בדרום-מזרח ת"א • עלות הפרויקט נאמדת ב-320 מיליון שקל

פרויקט פינוי-בינוי ברחוב תקוע 11-33 בשכונה נווה אליעזר בדרום-מזרח תל אביב / צילום: סטודיו מיא אדריכלים
פרויקט פינוי-בינוי ברחוב תקוע 11-33 בשכונה נווה אליעזר בדרום-מזרח תל אביב / צילום: סטודיו מיא אדריכלים

חברת עזרה וביצרון, המסייעת לתושבים בשכונות המוחלשות בתל אביב לקדם מיזמי התחדשות עירונית מתחמית (פינוי-בינוי), הודיעה כי חברת יוסי אברהמי יחד עם קבוצת אלמוגים  זכו בקול קורא לביצוע פרויקט הכולל הריסה של ארבעה בנייני רכבת ישנים ובהם 96 יחידות דיור, ברחוב תקוע 11-33 בשכונה נווה אליעזר בדרום-מזרח העיר תל אביב-יפו. למעשה, מדובר בבינוי מחדש של כל הדופן הצפונית של רחוב תקוע. עלות הפרויקט נאמדת ב-320 מיליון שקל.

המודל שלפיו פועלת עזרה וביצרון, חברת-בת של עיריית תל אביב-יפו, כולל את ארגון הדיירים ואת הכנת התב"ע ואישורה בוועדה המקומית. עם פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה בקול קורא פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים.

הקול הקורא לפרויקט ברחוב תקוע התפרסם לפני כשנה וחצי, והוגשו אליו 14 הצעות. התמורות לדיירים בהצעות הראשונות נעו בין הצעת הבסיס המינימלית של תוספת 12 מ"ר, חניה ומרפסת ועד ל-23 מ"ר לדירה. בסופו של הליך משא-ומתן בין ההצעות המובילות, החליטו הדיירים לבחור בהצעה שמעניקה לכל דייר תוספת של כ-25 מ"ר לדירה. יש לציין כי גדול דירה ממוצע בהווה הוא 75 מ"ר.

התכנון החדש, שעדיין לא קיבל היתר, כולל ארבעה בניינים בגובה של עד 8 קומות ומגדל בן 23 קומות. התוכנית כוללת שדרה ירוקה לרווחת התושבים, אשר תקשר בין שתי גינות קיימות ותאפשר מרחב ירוק ציבורי. תכנון התב"ע בוצע על-ידי אדר' מיכל יוקלה מסטודיו מיא אדריכלים.

לפי נתוני אתר מדלן, בחודש נובמבר 2020 נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 88 מ"ר בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב תקוע 5 בתמורה לסכום של 2.16 מיליון שקל. בחודש דצמבר 2019 נמכרה דירת 51 מ"ר בבניין ברחוב תקוע 33 בתמורה ל-1.6 מיליון שקל.