"אם היה לי שקל על כל פעם שאמרו לי שאי-אפשר, הייתי עשיר היום"

כשמונה שנים אחרי החתימה על החוזה, בשבוע שעבר נהרס הבניין ברחוב איינשטיין מספר 63-65-67 ברמת אביב • ניסים, חבר בוועד הדיירים בבניין: "הייתי צריך הרבה שכנועים בשביל לשכנע את הדיירים לעבור לתמ"א הריסה ובנייה. הרבה לא רצו להתעסק עם זה"

התחדשות עירונית ברחוב איינשטיין 63-64-65 ברמת אביב / הדמיה: יח"צ
התחדשות עירונית ברחוב איינשטיין 63-64-65 ברמת אביב / הדמיה: יח"צ

סיפור הדיירים:

ניסים, מוועד הדיירים בבניין: "אתמול הרסו לנו את הבניין. ברגע שהטרקטור נתן מכה קטנה זה התפורר ורואים שיוצא מלא חול, בקושי ברזל ובטון. זה בניין כל כך מסכן, בלי בידוד, התשתיות ישנות.

"לפני שהתחלנו את התהליך היינו כמעט במצב סגירה על תמ"א 38/1, והייתי צריך הרבה שכנועים בשביל לשכנע את הדיירים לעבור לתמ"א הריסה ובנייה. הרבה לא רצו להתעסק עם זה. הלכנו לעירייה וראינו שיש עוד זכויות בנייה שלא השתמשו בהן. אם היה לי שקל על כל פעם שאמרו לי שאי אפשר, הייתי עשיר היום. אז בדקתי הכול בעצמי ובניתי תוכנית עסקית, באתי עם דף חתום עם כל 18 הדיירים.

איינשטיין 63-64-65 / צילום: יח"צ
 איינשטיין 63-64-65 / צילום: יח"צ

"בצוות שלנו היה ארכיטקט ועוד הנדסאי ואני, והכנו אקסל של 150 סעיפים למכרז. ההצעות הראשוניות היו לדירות של 75 מ"ר, ובסוף ראינו שאפשר לקבל דירות של 100 מ"ר.

"למדתי הרבה דברים. למשל, הנוסחה לשכר דירה לתקופת הבנייה הצילה אותנו כי חתמנו על חוזה ב-2013 והצמדנו אותו למדד שירותי הדירות של הלמ"ס ולא להערכת שמאי, כי ראינו ששכר הדירה יעלה משום שלא עלה כמו מחירי הדירות. היום הייתי עושה את זה אחרת - קובע סכום פלוס 20%, כי ברגע שהודיעו לאנשים על פינוי, ועוד פרויקט מתקדם לידינו, אז קשה מאוד למצוא באזור ובטח במחירים נורמליים".

התמורה ליזם:

27 דירות.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בשטח כ-100 מ"ר, עם מעלית, חניה, מרפסת, מחסן וממ"ד.

חניה:

כיום אין, אחרי הבנייה תהיה חניה לכל דירה.

לו"ז:

הבניין נהרס בשבוע שעבר, מסירת הדירות בבניין צפויה בתחילת שנת 2024

מיקום מדויק: רחוב איינשטיין מספר 63־65־67 בשכונת רמת אביב

המצב הקיים: מתחם מגורים הכולל 18 דירות שיכון ישנות בבניין טורי אחד עם שלוש כניסות בן 3 קומות מעל קומת עמודים, שנבנו בשנות ה־60. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ־75 מ"ר.

יזם: אשדר
קבלן: אשטרום
אדריכל: אהוד שני