למרות החרם של המשרדים הגדולים: 100 עבודות הוגשו לתחרות הפרסום "גרנות"

בין המשרדים שהגישו עבודות נמנים ענבר-מרחב, ליאו ברנט, גליקמן-שמיר-סמסונוב, מנצ', מאקו, טוויסטד, לפ"מ, דיבור ונוספים • וגם: שוק במקום מטוס, מצנח הזהב, חדשות טובות וסיידוף חונך • אירועים ומינויים

מירן פחמן / צילום: כפיר זיו
מירן פחמן / צילום: כפיר זיו

למרות היעדרות המשרדים הגדולים, כ-100 עבודות פרסום מכ-30 משרדי פרסום, יחסי ציבור ודיגיטל הוגשו לתחרות הפרסום גרנות. בין המשרדים שהגישו עבודות נמנים ענבר-מרחב, ליאו ברנט, גליקמן-שמיר-סמסונוב, מנצ', מאקו, טוויסטד, לפ"מ, דיבור ונוספים.

לאחרונה פורסם בגלובס כי חמישה מתוך עשרת המשרדים הגדולים - מקאן תל אביב, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן וגיתם - החליטו שלא להגיש עבודות לתחרות. למרות שמהלך כזה עלול היה לטרפד את התחרות, המארגנים החליטו שלא לוותר, והאריכו את אפשרות הגשת העבודות בשבוע - מה שהוכיח את עצמו.

מדובר במיזם מסחרי, בבעלות הפרסומאים מירן פחמן וענת בן נתן. פחמן הוא הבעלים של סוכנות הקריאייטיב פונקט ומי שמפעיל את דף הפייסבוק "קריאייטיב פירסט", המונה כיום 8,000 חברים. בן נתן הייתה הבעלים של סוכנות הפרסום ג'ינג'ר.

כדי לייצר מוטיבציה להשתתפות ולהקל על הפרוצדורות, נדרשו המשרדים להגיש רק את העבודות ללא קייס הכולל הסברים ומספרים. בנוסף, ההגשה הראשונה לכל משרד היה בחינם.

כמקובל בתחרויות פרסום בעולם, השלב הראשון ייעשה בשיטת in-out על-ידי כל שופט בנפרד, ואת העולים לשלב הסופי ישפטו השופטים בדיון פתוח, שבו כל שופט יוכל לחוות דעה ולהעניק ציון. העבודות הזוכות יוכרזו באירוע mad של גלובס.

גרנות היא תחרות הקריאייטיב העצמאית הראשונה בישראל, שמנסה לייצר תחליף לתחרות הפרסום המיתולוגית "קקטוס הזהב". התחרות נקראת על שם מי שנחשבת לכוהנת אנשי הקריאייטיב לדורותיו, תרצה גרנות ז"ל, והעבודות בה נשפטות בפריזמה הקריאייטיבית. חבר השופטים מורכב מאנשי קריאייטיב בכירים שאינם מועסקים במשרדי הפרסום.

"כמות העבודות שהוגשו מבטאת את הרצון והתשוקה של הענף לייצר מצוינות קריאייטיבית", אומר פחמן. "אנחנו משתוקקים כבר לשפוט אותן ולחלק פרסים לצוותים שעושים עבודה קריאייטיבית משובחת כל השנה, ומגיע להם לקבל הוקרה על כך".

ענת ביין-לובוביץ'

סיידוף חונך

חברת שיכון ובינוי אנרגיה חנכה החודש פרויקט אגירת אנרגיה משמעותי בארה"ב, המבוסס על טכנולוגיה ואחזקה של טסלה. הפרויקט, שממוקם כ-100 ק"מ צפונית ללוס אנג’לס, יאפשר אגירה של 400 מגה וואט לשעה, וכן יספק שירותי זמינות, אספקת אנרגיה ושירותי רשת שונים לרשת החשמל המקומית.

נתי סיידוף בעת אירוע החניכה / צילום: יח"צ שיכון ובינוי
 נתי סיידוף בעת אירוע החניכה / צילום: יח"צ שיכון ובינוי

בטקס שנערך בלוס אנג’לס אמר נתי סיידוף, בעל השליטה בשיכון ובינוי, כי "הפרויקט הוא בעל טביעת רגל אקולוגית נמוכה ביותר, ומאפשר ‘מהפכה ירוקה’ בתחום האנרגיה. שוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב הוא בין שווקי היעד המרכזיים של שיכון ובינוי אנרגיה, ונקדם שם עסקאות אנרגיה נוספות".

גלית חתן

שוק במקום מטוס

באילת עומד לקום מתחם אוכל חדש, בשטח של שדה התעופה שפונה ממרכז העיר לפני כשנתיים. "שוק הטרמינל" ישתרע על כשני דונם, כחלק מפארק הטרמינל שנבנה בחלק הדרומי של שדה התעופה הישן. "השוק צפוי לספק מקור תעסוקה לעשרות רבות של עובדים באילת, ויחזק את הכלכלה המקומית", ציין אלי לנקרי, מ"מ ראש העיר.

מיכל רז-חיימוביץ'

מצנח הזהב

גיל סתיו מונה למנכ"ל הפעילות בישראל של חברת בלנדר טכנולוגיות פיננסיות. בעשור האחרון כיהן כסמנכ"ל השיווק והמכירות בישראייר.

סופי מלניק אמתי מונתה לסמנכ"לית השיווק של קרן ההשקעות JOY Ventures, המתמקדת בקידום טכנולוגיות, מיזמים ומחקרים בתחום ה-wellbeing בישראל.

אליק עציון, 46, מונה לסמנכ"ל השקעות הסייבר והתוכנה לארגונים בחברת אלרון.

קידום פנימי בבנק הפועלים: איתמר פורמן, 47, יכהן כמנהל האגף העסקי בחטיבה העסקית.

חברת OpenWeb מינתה את בוריס קורנפלד למנהל טכנולוגיות ראשי.

עמית גוז מונה לסמנכ"ל פיתוח בחברת אבטחת המידע אימפרבה.

פרופ' תמר אלמור מונתה לדיקאנית בית הספר למינהל עסקים של המכללה למינהל.

חדשות טובות

עמותת "גדולים מהחיים" חנכה בבאר שבע את "בית שולמית - גן החלומות" ע"ש ד"ר שולמית כצמן ז"ל, בהשקעה של כ-10 מיליון שקל. מדובר במרכז חינוכי שיקומי וסטרילי לילדים המחלימים ממחלת הסרטן.