בורחים מהתמודדות: מקאן, אדלר, באומן, ראובני וגיתם לא יתמודדו בתחרות הקריאייטיב גרנות

נותר עוד שבוע להגשת המועמדויות לתחרות, אך כבר עכשיו נודע לגלובס כי חמישה מתוך עשרת משרדי הפרסום הגדולים בענף אינם מתכוונים להשתתף בתחרות הקריאייטיב החדשה שהייתה אמורה להחליף את "קקטוס הזהב"

מירן פחמן, מיוזמי תחרות הקריאייטיב גרנות / צילום: כפיר זיו
מירן פחמן, מיוזמי תחרות הקריאייטיב גרנות / צילום: כפיר זיו

בכירי ענף הפרסום לא לומדים מהניסיון ומסכנים שוב את היתכנותה של תחרות הקריאייטיב החדשה "גרנות": לגלובס נודע כי חמישה מתוך עשרת המשרדים הגדולים - מקאן, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן וגיתם - החליטו שלא להגיש עבודות לתחרות.

בכירי הענף נפלו שוב למשחקי חשבונאות קטנים שחיסלו בעבר את תחרות הפרסום "קקטוס הזהב", כאשר בימים האחרונים החלו לבחון מי מהמשרדים יגיש מה, ולהסביר שאם משרד מסוים לא ניגש, גם הם לא יגישו עבודות.

על פניו הקמת תחרות קריאייטיב בענף שהולך ומאבד מזוהרו נראית מהלך מתבקש. מדובר בתחרות מסחרית ששואבת את הפורמט שלה מתחרות הפרסום "אריות הזהב" שבה העבודות נשפטות על-ידי אנשי קריאייטיב בלבד.

כהפקת לקחים מתחרות הקקטוס הגשת עבודות לתחרות זולות מאוד - הראשונה חינם - ופשוטות - שליחת העבודה בלבד ללא תוספות של הסברים - כך שטענות על בזבוז זמן וכסף הם במקרה הטוב תירוץ.

אומנם המשרדים הגדולים בוחרים שלא להשתתף, אך למרות זאת עד עתה נרשמה היענות בענף, ובין המשרדים שכן ניגשו לתחרות נמנים: ליאו ברנט, גליקמן-סמסונוב-שמיר, זרמון, new, קשת, מאקו, שמעוני-פינקלשטיין, דיבור וגם משרדי סושיאל מדיה כמו פה לאוזן, לידרס, דבי ורון ועוד.

יוזמי התחרות מירן פחמן וענת בן נתן רחוקים בשלב זה מלהרים ידיים. לדבריהם, "אנחנו שמחים לראות שיש התעניינות ושיתוף-פעולה של המשרדים והלקוחות בארץ. עד כה הוגשו כ-50 עבודות מלמעלה מ-15 לקוחות ומשרדים. יחד עם זאת, התאכזבנו לראות שהמשרדים הגדולים כמו מקאן, באומן, אדלר, גיתם וראובני בחרו שלא להשתתף בתחרות השנה.

"אנחנו מאריכים את זמן הגשת העבודות בשבוע ומקווים שכל המשרדים יחליטו בכל זאת לשתף פעולה. כמו כן, אנחנו קוראים ללקוחות עצמם להגיש את העבודות המצוינות שלהם, על-מנת לתת פרסים לעבודה קריאטיבית מצוינת ולהעלות את רמת הקריאייטיב בארץ ואת נחשקות המקצוע הנפלא הזה".