574 אלף נוסעים חלפו בנתב"ג בחודש יוני - מי החברה שהטיסה הכי הרבה נוסעים?

למרות שהצהרת רה"מ בנט הביאה לצניחה בהיקף ההזמנות של חופשות וטיסות, בחודש יוני לא השתקפה העצירה, ומספר הנוסעים בנתב"ג המשיך לצמוח • נתח שלוש חברות התעופה הישראליות מכלל כמות הנוסעים השנה עומד על כ-41%, כאשר לפני המגפה הוא לא הגיע ל-30%

תור בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
תור בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

מאז אמירתו של ראש הממשלה נפתלי בנט שהמליץ לא לנסוע לחו"ל, בענף סוכני הנסיעות מעריכים כי היקף ההזמנות של חופשות וטיסות צנח לפחות ב-50% ואפילו יותר מכך. הציבור נכנס ל"הולד" בצל אי-הוודאות בתנאי הנסיעה לחו"ל שעשויים להשתנות, כשברקע על הפרק החמרת תנאי הבידוד, כך שהורים מחוסנים ומחלימים מקורונה יידרשו לשהות בבידוד אם חזרו מחופשה עם ילדיהם הלא מחוסנים שנדרשים בעצמם לבידוד. גם הזמנות לטיסות לחגים יש יחסית מעט, ובכלל - הענף, שכבר ראה את עצמו על מסלול ההתאוששות, שוב נבלם.

חודש יוני 2021 עדיין לא משקף את העצירה הזו, והוא משקף צמיחה משמעותית לעומת חודש מאי השנה. ביוני השנה עמדה תנועת הנוסעים בנתב"ג (הלוך ושוב) על 574 אלף איש. בחודש מאי 2021, לשם השוואה, חלפו בנתב"ג כ-290 אלף איש, וביוני 2020 המספר עמד על כ-41 אלף נוסעים בלבד.

מתחילת השנה במצטבר עמדה תנועת הנוסעים בנתב"ג על כ-1.37 מיליון - כשליש מזו של 2020, שבשלוש החודשים הראשונים של השנה עדיין לא הושפעה ממשבר הקורונה ועוצר הטיסות.

חברת התעופה שהטיסה את המספר הגדול של הנוסעים בחודש יוני היא אל על עם 153 אלף נוסעים, ובכך היוותה אל על נתח של 27% מהפעילות. אחריה ישראייר, שהטיסה כ-40 אלף נוסעים ושיקפה נתח של 7%. ארקיע, שהטיסה כ-16.6 אלף נוסעים, היוותה נתח של כ-3% מסך מספר הנוסעים.

מבין חברות התעופה הזרות, יונייטד איירליינס מובילה עם כ-39 אלף נוסעים, ואחריה חזרו לראש הרשימה חברות הלואו קוסט: רינאייר הטיסה 34 אלף נוסעים ו-וויז אייר כ-30 אלף.

בפעילות הפנים--ארצית בטיסות בקו נתב"ג-אילת חלפו כ-236 אלף נוסעים בחודש יוני. ארקיע הטיסה כ-60% מתוכם, ואת השאר הטיסה ישראייר, שהייתה פעילה יותר בטיסות בינלאומיות.

במקביל ממשיכה לזנק תנועת המטוסים הפרטיים, שבחודש יוני הסתכמה ב-818 מטוסים, לעומת כ-300 בחודש יוני אשתקד. מטוסים אלה שינעו כ-2,500 נוסעים.

מתחילת השנה הטיסה אל על 400 אלף נוסעים, שהיוו נתח של כ-29% מסך מספר הנוסעים לחציון הראשון של השנה. אחריה יונייטד עם 112 אלף נוסעים, ולאחר מכן ישראייר שהטיסה מתחילת השנה 105.5 אלף נוסעים. טורקיש איירליינס רביעית עם כ-69 אלף נוסעים, ופגסוס הטורקית חמישית עם כ-54 אלף נוסעים. ארקיע מדורגת שישית, והיא הטיסה מתחילת השנה כ-52.5 אלף נוסעים.

הנתח של שלוש חברות התעופה הישראליות מתחילת השנה ביחס לכלל הנוסעים עמד על כ-41%. לפני שפרצה מגפת הקורונה, נתח שלוש החברות לא הגיע ל-30% ביחס לכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג.

לאן טסנו בחציון הראשון של 2021? ארה"ב היא המדינה הראשונה; אחריה טורקיה (גם כיעד לטיסות מעבר, אם כי הרבה פחות מאשר לפני המגפה); יוון; צרפת; וחמישית היא איחוד האמירויות, שתנועת הנוסעים אליה בששת החודשים הראשונים של השנה עמדה על 88 אלף נוסעים - יותר מגרמניה (85 אלף נוסעים) או בריטניה (62 אלף נוסעים). נציין כי למשך חודשים ארוכים לא ניתן היה להיכנס למדינות אירופה על רקע מגפת הקורונה, מה שהשתנה במרבית המדינות במהלך חודש מאי.