עשתה גיימסטופ? מניית MTS הישראלית זינקה 51% ביומיים בעידודם של צייצני הטוויטר

קשה לדעת מה הוביל לזינוקים האחרונים במניה – לא היה כל דיווח משמעותי בזמן האחרון, ולא ידוע על בעלי עניין שמכרו או קנו מניות

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

"השקעתי במניית MTS ועשיתי 20% תוך 20 דקות", או "קניתי שק של מניות MTS ומכרתי ב-8.29 דולר" - אלה הם רק שניים מהציוצים בטוויטר בימים האחרונים שעוסקים במניית החברה הישראלית שנסחרת בנאסד"ק תחת הסימול MTSL.

MTS מרעננה (בשמה המלא: מר טלמנג'מנט), המנוהלת על-ידי רועי הס, היא חברה העוסקת בתחום הפתרונות הטכנולוגיים לספקיות תקשורת. מנייתה זינקה בשני ימי המסחר האחרונים בוול סטריט ב-51% במחזורי מסחר עצומים - ביום שני המחזור היה פי 31 מהמחזור הממוצע במניה. מחיר המניה כעת, כ-5.7 דולר, הוא שיא של 15 שנים ומשקף ל-MTS שווי שוק של 30 מיליון דולר.

קשה לדעת מה הוביל לזינוקים האחרונים במניה - לא היה כל דיווח משמעותי בזמן האחרון, ולא ידוע על בעלי עניין שמכרו או קנו מניות. באתרי משקיעים עלו הערכות על כך שסוחרים קטנים שפעילים ברשתות החברתיות פועלים בשיתוף פעולה או מעודדים אחד את השני לרכוש את מניות MTS - בדומה למקרים שעשו כותרות בתחילת השנה, שבהם משקיעים קטנים בפורום WallStreetBets של הרשת החברתית רדיט "התאחדו" לרכוש מניות (כגון גיימסטופ ו-AMC), במיוחד כאלה שהיו בהן פוזיציות שורט גבוהות, וללא קשר לביצועי החברות.

מאבק השליטה הסתיים בהודעה על מיזוג

בעל המניות הגדול ב-MTS הוא איש העסקים חיים מר, שמחזיק יחד עם אשתו דורה  ב-14.2% מהון המניות. לפני מספר חודשים החברה הייתה במוקד מאבק שליטה קצר, שבו משקיע אקטיביסטי מארה"ב רכש מניות ודרש לכנס אסיפת בעלי מניות לצורך הדחת דירקטורים מכהנים - כולל חיים מר - ומינוי אחרים במקומם. הניסיון של אותו משקיע לא צלח.

שבועות ספורים לפני האסיפה, החברה הודיעה על עסקת מיזוג עם החברה הפרטית SharpLink, העוסקת בכלל בטכנולוגיה עבור הימורי ספורט באינטרנט. העסקה, המתבצעת במניות, תהפוך את SharpLink לבעלת השליטה ב-MTS (עם החזקה של כ-86% מהחברה הממוזגת), החברה תיקרא SharpLink ותהיה לה הנהלה חדשה.

המיזוג כפוף לאישור בעלי המניות של MTS, ואלה צפויים להצביע על כך באסיפה שתתכנס בשבוע הבא. ככל הידוע, למרות השינוי הגדול במחיר המניה מאז הדיווח על העסקה (עלייה של 83%), אין כרגע שינוי בתוכניות המיזוג ובאסיפה המתוכננת.