לאחר שברע"ם סירבו לתמוך: נדחתה ההצבעה על חוק הקנאביס

חוק הקנאביס של ח"כ שרן השכל היה אמור לעלות היום לקריאה טרומית, אולם הוא נדחה לאחר שלקואליציה לא היה סיכוי לגבש רוב • גם ההצבעה על חוק יסוד הממשלה נדחתה לאחר שח"כ ולדימיר בליאק נמצא מאומת לקורונה ולא יכל להצביע

שרן השכל / צילום: שלומי יוסף
שרן השכל / צילום: שלומי יוסף

ללא סיכוי לגיבוש רוב, דחתה הערב הקואליציה הצבעה של שתי הצעות חוק: האחת חוק יסוד הממשלה -תיקון ממשלת חליפים שנדרש לו 61 אצבעות, אולם ח"כ ולדימיר בליאק נמצא מאומת לקורונה ולכן לא יכול להשתתף בהצבעה; והשנייה חוק אי הפללת צרכני הקנאביס של חכ שרן השכל' שהתנגדו לו חברי סיעת רע"ם.

עד לרגע האחרון סירבה השכל להוריד אותן מסדר היום במחשבה שתוכל לגבש הסכמות עם רע"ם או האופוזיציה, אולם כאשר ח"כ מנסור עבאס עלה לנאום והודיע שלא יוכל לתמוך בחוק הודיעה השכל כי תעלה אותו שוב להצבעה בעוד שבועיים.

החוק לאי הפללת צרכני הקנאביס היה אמור לעלות היום לקריאה טרומית לאחר שאושר מוקדם יותר השבוע בוועדת שרים לחקיקה, אולם באופוזיציה כאמור התנגדו - וכך גם רע"ם. הבוקר התכנסה ישיבת ראשי הקואליציה בחדר סיעת ימינה בכנסת בניסיון לפתור את הפלונטר, וראשי הסיעות ניסו לשכנע את יו"ר רע"ם וואליד טהא לתמוך בחוק, בטענה שנדרשות פשרות גם מצדם לקיום הקואליציה.

בשעות הבוקר סירבה השכל לקבל אופציה של דחיית ההצבעה. היא אמרה לגלובס כי בכוונתה להשאיר את החוק על סדר היום בכל מחיר. "החוק יעלה ואם הוא יפול - שייפול", אמרה.  באופוזיציה הבהירו שגם מי שתומך עקרונית בחוק יתנגד לו בשם המשמעת האופוזיציונית. "אנחנו לא מתכוונים להיות הגב של הממשלה הזו", אמר ח"כ שמחה רוטמן.

החוק של השכל מבקש לקדם מדיניות של אי הפללת צרכני הקנאביס, והוא אף נמצא בתוך ההסכמים הקואליציוניים. בתוך הבטחות הבחירות של תקווה חדשה נכתב כי החוק יקודם בתוך מאה ימים לקיומה של הממשלה. אולם כל עוד רע"ם לא מתכוונת לתמוך בו והיא חלק מהקואליציה - ההבטחה הזו עשויה להישאר על הנייר בלבד.