קבוצות הביטוח מאמינות בפפושדו: מנורה מבטחים בנדל"ן, כלל ביטוח במלונות

מנורה תעמיד אשראי בסך 100 מיליון שקל למימון ההון העצמי בפרויקטי התחדשות עירונית בישראל • כלל ביטוח תרכוש 49% משני מלונות בלונדון של חברת פארק פלאזה שבשליטת אלי פפושדו

אלי פפושדו / צילום: אלון רון
אלי פפושדו / צילום: אלון רון

חברות הביטוח הישראליות מגדילות חשיפה לעסקי הנדל"ן והמלונות של משפחת פפושדו בארץ ובחו"ל. קבוצת הביטוח מנורה מבטחים תעמיד אשראי בסך 100 מיליון שקל למימון ההון העצמי בפרויקטי התחדשות עירונית של חברת ים סוף נדל״ן, זרוע ייזום המגורים של משפחת פפושדו (אלי ובנו יואב) בישראל. ההסכם עם מנורה מבטחים מגיע כשבועיים לאחר דיווח של חברת כלל ביטוח שלפיו תרכוש 49% משני מלונות בלונדון של חברת פארק פלאזה שבשליטת אלי פפושדו ובוריס איוושה.

ים סוף נדל"ן מחזיקה בזכויות ליותר מ-1,500 יחידות דיור בפרויקטי התחדשות עירונית בשלבי הקמה, ובזכויות ללמעלה מ-1,000 יחידות דיור נוספות בשלבים מוקדמים יותר.

כך לדוגמה, מבצעת חברת הנדל"ן את שלב ב' של פרויקט HIGHLINE ברמת גן (בהשקעה של כחצי מיליארד שקל בסך הכול). במסגרת הפרויקט פונו ארבעה בנייני מגורים ישנים בני שלוש קומות שכללו 89 יחידות דיור וחמש חנויות, ובמקומם נבנים כ-285 דירות חדשות בסך הכול (שלב א' בפרויקט אוכלס עשרה חודשים טרם מועד המסירה שתוכנן).

חלק מהפעילות בתחומי האשראי הלא סחיר

עבור מנורה מבטחים עסקה זו היא חלק ממערך הפעילות של הקבוצה בתחומי האשראי הלא סחיר, הכוללים אשראי עסקי למגוון פעילויות, מימון תשתיות, ליווי בנייה, הנפקת ערבויות חוק מכר ועוד.

לדברי ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות של מנורה מבטחים: "השקעה זו היא חלק מאסטרטגיית החברה להגדלת חלק התיק הלא סחיר של עמיתי ומבוטחי הקבוצה, וזאת לשם השגת תשואה מרבית בסיכון נמוך".

מלונות באזורים מרכזיים בלונדון

כאמור, מדובר בעסקה שנייה של עסקי משפחת פפושדו בתוך זמן קצר עם גוף מוסדי ישראלי. במסגרת העסקה עם כלל ביטוח, סוכם כי זו תרכוש תמורת 560 מיליון שקל  49% זכויות בשני מלונות, "פארק פלזה ריברבנק" ו"ארט'וטל לונדון הוקסטון" (art’otel london Hoxton) הנמצאים באזורים מרכזיים של לונדון, בניכוי חובותיהם לבנקים. במלון ארט'וטל קיבל פפושדו בשנה שעברה מימון מבנק הפועלים בסך של כ-800 מיליון שקל.

בנוסף, תקבל כלל ביטוח במסגרת העסקה אופציות למימוש מניות פארק פלאזה, חברת המלונות של פפושדו, הנסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 706 מיליון ליש"ט (3.2 מיליארד שקל). הללו יאפשרו לכלל ביטוח להגדיל את החזקתה בחברה, שעומדת על כ-8% מהמניות כיום.

מלון ריברבנק ממוקם על הגדה הדרומית של התמזה, ומשקיף על בית הפרלמנט והביג בן. המלון מונה 646 חדרים. המלון השני הוא פרויקט בהקמה של מלון art’otel london hoxton בשכונת שורדיץ', שהקמתו צפויה להסתיים ב-2024.