28 אלף עובדים דרושים למסעדות ולמלונות: מספר המשרות במשק שובר שיאים

מעבר לביקוש הגבוה בענפי האירוח והאוכל, נרשם ביקוש גבוה גם למהנדסים, כ-13 אלף, רובם מהנדסי תוכנה • בחלוקה למחוזות ניתן לראות כי חל גידול בביקושים בכל חלקי הארץ

לשכת תעסוקה / צילום: איל יצהר
לשכת תעסוקה / צילום: איל יצהר

מניתוח שערכה הלשכה המרכזית לססטיסטיקה (למ"ס) עולה כי הביקוש בארץ לידיים עובדות שובר שיאים חדשים. בחודש יוני לבדו, מספר המשרות הפנויות בענפי האירוח והאוכל הגיע לכ-28 אלף, הגבוה ביותר מבין ענפי הכלכלה. מספר המשרות הפנויות הכולל ביוני עומד על 128 אלף (מנוכה עונתיות), עלייה קלה בהשוואה לחודש מאי, אז הביקוש עמד על 121 אלף.

עוד עולה מהניתוח שבין הרבעון הראשון של 2021 לרבעון השני, חל גידול של 39% בכלל המשרות הפנויות במשק. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בשיאו של משבר הקורונה, חלה עלייה של 171%.

מעבר לביקוש הגבוה בענפי האירוח והאוכל, נרשם ביקוש גבוה גם למהנדסים, כ-13 אלף, רובם מהנדסי תוכנה. בנוסף, חסרים כמעט 12 אלף עובדי מכירות, כגון סוכני מכירות, נציגי מכירות, עוזרי מכירות בחנויות ומוכרים בדוכנים ובשווקים.

איפה הביקוש הגבוה ביותר? בחלוקה למחוזות ניתן לראות כי חל גידול בביקושים בכל חלקי הארץ. שיעור העלייה החדה ביותר נמדד במחוז הצפון (עלייה של 73% לעומת הרבעון הראשון) ובמחוז המרכז (עלייה של 70%).