הטינאייג'רית שמשמשת לה מקור להשראה והמסעדה שגורמת לה לצחוק: ההמלצות של מנכ"לית צלול

מה היא למדה מגרטה טונברג, איזה אמן מעטר את קירות הבית שלה, איפה היא אוהבת לשתות את התה של חמש, ומה הופך את העובדים שלה לטובים יותר • חמש ההמלצות של מנכ"לית צלול מאיה יעקבס • מדור חדש

מאיה יעקבס / צילום: דור מלכה
מאיה יעקבס / צילום: דור מלכה

מאיה יעקבס (49) גרה בתל אביב ובזוגיות עם המרצה ואיש התקשורת אירי ריקין.
לומדת ספרדית להנאתה, מגדלת כלבה וחתולה וחובבת אופרה ומסיבות טראנס. בתשע וחצי השנים האחרונות היא משמשת כמנכ"לית העמותה הסביבתית צלול, ששמה לה למטרה לשמור על מקורות המים בישראל

1. סרט

 "על פני האדמה"
הסרט (A Life on Our Planet, שמשודר בנטפליקס) של חוקר הטבע סר דיוויד אטנבורו מציג בצורה מרגשת את הידרדרות הסביבה ובעלי החיים. למרות הסיפור העצוב הוא מסתיים בצורה אופטימית ומגייסת לפעולה, כשהוא מפרט שורת צעדים שעלינו לנקוט לפני שיהיה מאוחר מדי.

2. דמות מעוררת השראה

גרטה טונברג
נערה צעירה ואינטליגנטית, שהיכולת שלה להסתכל על העולם במבט "נקי" בעקבות היותה בעלת תסמונת אספרגר גורמת לה לדרוש ממנהיגי העולם להפסיק לדבר על שינוי מדיניות ולהתחיל לפעול בדחיפות. טונברג סחפה אחריה מיליונים בכל העולם והקפיצה את השיח בנושא משבר האקלים והמשבר האקולוגי כמו ששום ארגון לא הצליח לפניה. בזכותה ובהשראתה קמו ארגוני סביבה רבים, גם בישראל.

3. תערוכה

דיוויד הוקני
התערוכה, שמציגה את יצירותיו של דיוויד הוקני לאורך שישה עשורים, וראיתי במוזיאון הטייט בלונדון לפני כארבע שנים, הותירה בי רושם רב ומעטרת את קירות ביתי. מציורי הפורטרט המוכרים שלו, דרך בריכות השחייה בלוס אנג'לס ועד קולאז' הווידיאו שממש נחרת בלבי - שיצר תחושה שאני שם איתו, בטבע, חווה את ארבע עונות השנה, שהוקרנו על קירות צמודים זה לזה בחלל ענק. קולאז' כזה מאפיין גם את עבודתי בצלול, כשאני פועלת לאיחוד המאבקים הסביבתיים והבעיות הרבות שעל הפרק כדי לגרום לאנשים לראות את התמונה הגדולה.

4. מסעדה

Sketch, לונדון
האמן הבריטי המהולל דיוויד שריגלי הפך בניין שלם למקבץ מסעדות, כל אחת בסגנון אחר. כולן פורצות גבולות, ולא דומות לשום דבר שראיתי. מדובר במתחם גסטרו־ברסרי תוסס, שכולו חגיגת אמנות, יצירתיות וצבע. באחת המסעדות הקירות הוורודים עמוסים ב־91 רישומים מקוריים של שריגלי, חלל אחר מעוצב כמו יער קסום, וכראוי למסעדות יצירתיות הביקור בשירותים הוא חוויה מצחיקה ומפתיעה. המסעדה יקרה, אז מומלץ לבוא גם לתה של חמש ולהתמקד באווירה.

5. טיפ ניהולי

תנו לעובדים חופש פעולה ועצמאות
כחלק מהמגזר השלישי אני זוכה לעבוד עם אנשים ונשים שפועלים מתוך אהבת הטבע והדאגה לבריאות הציבור. הטיפ שלי הוא לתת להם חופש פעולה רחב ליזום פרויקטים שחשובים להם ולתמוך בפועלם. בזכות החופש להיות יצירתיים ולהשפיע הם עצמאיים יותר, שמחים מאוד בעבודתם ומקצועיים פי כמה.