ווישור בדרך לרכוש עוד כ-17% מאיילון תמורת 181 מיליון שקל

חברת הביטוח הדיגיטלית כבר סיכמה על רכישת 50% מחברת הביטוח הוותיקה, וכעת תרחיב את אחזקתה לאחר שמנהל העיזבון של מייסד איילון, לוי רחמני, הודיע כי אינו מתנגד להרחבת העסקה • סך התמורה שתשלם ווישור יעמוד על 472 מיליון שקל

מימין: ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל / צילום: רמי זרנגר
מימין: ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל / צילום: רמי זרנגר

חברת הביטוח הידיגיטלית ווישור  מתקרבת לאחזקה של כ-67% באיילון . לפני כשלושה שבועות סיכמה ווישור על רכישת 50.4% מחברת הביטוח הוותיקה תמורת 354 מיליון שקל, והיום (ד') הודיע מנהל העיזבון של מייסד החברה, לוי רחמני ז"ל, כי הוא אינו מתנגד שגם יתרת המניות של רחמני יירכשו על ידי ווישור.

על פי ההסכם בין הצדדים, שעוד טעון באישורים רגולטוריים, ווישור בהובלת אמיל ויינשל, ניצן צעיר-הרים ומפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, תרכוש 16.8% נוספים בתמורה ל-118.17 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה, אם זו תושלם, תחזיק ווישור בסך הכל בכ-67% ממניות איילון, אותן היא רוכשת בתמורה כוללת של כ-473 מיליון שקל.

הצדדים ממשיכים במקביל לקדם את העסקה ולקבל את האישורים הדרושים, בהם אישור רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. לפני כשבועיים שילמה ווישור מקדמה בסך 16 מיליון שקל, אותו התחייבה לשלם על חשבון התמורה בעסקה.

מי תהנה מהעסקה?

הסכום אותו תשלם ווישור עבור 67% ממניות איילון מתשווה כמעט לשווי השוק הנוכחי של איילון, העומד על 494.5 מיליון שקל, כלומר המחיר שתשלם ווישור משקף לחברת הביטוח הוותיקה שווי של 706 מיליון שקל ופרמיה של יותר מ-30%. מי שעשויה ליהנות מכך היא קבוצת הפניקס , שמחזיקה נכון להיום ב-6.8% מאיילון.

מבחינת ווישור סכום הרכישה גבוה פי שלושה מההון העצמי של החברה, אשר נאמד בכ-115 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון הראשון של 2021. בחברה עדיין בוחנים כיצד לממן את העסקה, ולרשותה כמה אפשרויות, החל מגיוס אשראי מהבנקים, דרך חברות המימון החוץ-בנקאי ועד להנפקת אג"ח בשוק ההון.

עבור שני מייסדי ובעלי השליטה בווישור, היו"ר אמיל ויינשל והמנכ"ל ניצן צעיר-הרים, מדובר בחזרה לחברה שאותה הובילו באמצע העשור הקודם, כאשר ויינשל שימש כמנכ"ל איילון וצעיר-הרים היה מנהל חטיבת המטה והאחראי על אגף ביטוחי פרט. לאחר השלמת הרכישה, בכוונת ווישור להטמיע את התשתית הדיגיטלית שלה באיילון, כדי ליצור פלטפורמה משמעותית המגלגלת מיליארדי שקלים בשנה, אשר תקל עליה את החדירה לשווקים הבינלאומיים.