המתכון להצלחה: שיר קליט, הפקה צבעונית ומהוקצעת, קורטוב הומור וסטטיק חינני אחד

הפרסומת של פרטנר, ש"מתנגחת" בבזק, היא גם הזכורה וגם האהובה ביותר השבוע - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • קמפיין משרד הבריאות להתמודדות עם הקורונה הוא המושקע ביותר השבוע

מתוך הקמפיין של פרטנר עם סטטיק / צילום: יח"צ אוהד רומנו
מתוך הקמפיין של פרטנר עם סטטיק / צילום: יח"צ אוהד רומנו

בשבוע השני מאז שעלתה לאוויר הפרסומת של פרטנר, באמצעות מקאן תל אביב, היא הפכה גם לזכורה ביותר וגם לאהובה ביותר. הקסם והחינניות של סטטיק, השיר הקליט וההפקה הצבעונית והמהוקצעת - עם קורטוב ההומור שהסרטון מתובל בו - עושים את שלהם. הקמפיין רושם שיעורי אהדה של 15% - נמוך מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות.

מי שנושפת בעורפה של הפרסומת לפרטנר, ובהפרש של שתי עשיריות האחוז בלבד בדירוג האהדה, היא הפרסומת של טורנדו, שגם היא באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב. כמו בפרסומת של פרטנר גם כאן יש גורם נוסף המשחק לטובתה, בנוסף על הפקה מהוקצעת: הקסם האישי של רותם סלע, שמצליח לרכוש שוב ושוב את אהדת הצופים, גם כשמדובר בסרט באורך מלא וגם כשהוורסיות הקצרות משודרות.

 
  

אמנם שתי הפרסומות משחקות במגרש המשחקים השחוק והצפוף של פרסומות מחזות הזמר, אבל ההומור, ואולי גם התחושה שלמרות הגרנדיוזיות הפרזנטורים לא לוקחים את הסיפור ברצינות רבה מדי - מייצרים הבדל מסוים.

גם בפרסומת שנמצאת במקום השלישי בדירוג האהדה - תפוזינה - ניכרת בה אותה טביעת אצבע: סוג של חינניות, ששומרת את הפרסומת כבר שבועות ארוכים בתודעה.

לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "מעבר לעובדה שפרטנר זוכה השבוע בדאבל, ומדורגת במקום הראשון כפרסומת הזכורה והאהובה ביותר, ראוי לציין כי שלוש הפרסומות המובילות השבוע את דירוג הפרסומות האהובות הן מבית היוצר של משרד הפרסום מקאן".

עונת הקיץ נחשבת כידוע לתקופת ביקוש גבוה לפרסום, אולם לפחות על פי נתוני יפעת בקרת פרסום נרשמת השבוע ירידה משמעותית מ-47 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-38 מיליון שקל בשבוע הנוכחי. הפרסומות של משרד הבריאות הנוגעות להתמודדות עם הקורונה הן המושקעות ביותר השבוע. בפרסומות, באמצעות לפ"מ, הושקעו על פי נתוני יפעת כ-1.2 מיליון שקל. סכום דומה, 1.1 מיליון שקל, הושקע בפרסומת של פרטנר - מה שמסביר, בין היתר, את נתוני הזכירות הגבוהים.

סיבים לצעירים

האהדה לפרסומת של פרטנר עולה ככל שיורדים בגיל.

הפסקה ביטוחית

למרות הנוכחות המאסיבית על המסך, אין בדירוג כל נוכחות לפרסומות ביטוח.

כן למבוגרים

למרות השימוש בנועה קירל הצעירה ובשופטת הטרנסג'נדרית ספיר ברמן, האהדה לפרסומת של yes גדלה עם העלייה בגיל.