רה"מ בנט: "הכי קל עבורי היה לסגור את המדינה"

בעקבות אישור קבינט הקורונה את מתווה התו הירוק החדש, מזהיר ראש הממשלה נפתלי בנט: "סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם ואת החופש של כל אזרחי ישראל" • "החל מה-8 באוגוסט סרבן חיסון לא יוכל להיכנס לכל פעילות בפנים או בחוץ, אלא אם הוא יביא בדיקת קורונה שלילית על חשבונו"

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: חיים צח-לע"מ
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: חיים צח-לע"מ

לאחר שקבינט הקורונה אישור היום את מתווה התו הירוק החדש לאור הזינוק בתחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס מסיבת עיתונאים ונשא דברים.

"בחרתי לשוחח איתכם הערב כי אנחנו ברגע מכריע איך תראה המדינה שלנו בשנה הקרובה", אמר ראש הממשלה. "היעד שלנו לשמור על החיים ועל שגרת החיים. לקיים את הכלכלה ולפתוח את שנת הלימודים.

"גלי הקורונה עלו לנו בפגיעה כלכלית קשה ופגיעה בשנת הלימודים. העולם הופך כולו אדום. הכי קל עבורי היה לסגור את המדינה, אבל המצפן שלנו שונה. אנחנו רוצים מדינה פתוחה. אנחנו מנהלים את המערכה באחריות.

"הדלתא מדבקת הרבה יותר מהר מהקורונה המקורית. האתגר שלנו הוא ברור - שכל הישראלים שיכולים להתחסן שיילכו להתחסן. לכו להתחסן. אני רוצה לעמוד על הנקודה הזו. יש מדינות רבות בהן אין מספיק חיסונים וכאן המדינה משקיעה כדי שיהיו די חיסונים.

"עדיין יש מעל 600 אלף צעירים שלא התחסנו. אני מכבד דעות שונות, אבל הדיון צריך לעצור. החיסונים עובדים והם יעילים. אזרחים יקרים: סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם ואת החופש של כל אזרחי ישראל. הם פוגעים בכולנו. החל מה-8 באוגוסט סרבני חיסון לא יוכלו להיכנס לכל פעילות בפנים או בחוץ, אלא אם הוא יביא בדיקת קורונה שלילית על חשבונו.

"מחוסנים יוכלו לטוס ולחזור. לעומתם מי שמסרבים להתחסן יכנסו לבידוד של שבוע מכל מדינה ממנה יחזרו. אין שום סיבה שמשלמי המסים, והאנשים שמקיימים את חובתם האזרחית להתחסן, יממנו בדיקות ממי שמסרב להתחסן.

"בתחום הטיסות - המחוסנים יוכלו לטוס למדינות הנקיות ולחזור, ולאחר קבלת תוצאות בדיקת הקורונה בישראל- להיות פטורים מבידוד. אך לעומתם - מי שמסרבים להתחסן יכנסו לבידוד של שבוע מכל מדינה שיחזרו ממנה. פעולות אלו יסייעו לבלום את התחלואה.

"אני פונה מכאן לכל מי שמכיר סרבן חיסון: שכנעו אותו. הסבירו לו. שכנעו אותה. הסבירו לה. אל תוותרו. השכבה השנייה היא ההגנה על הקשישים והפגיעים. ממשלת ישראל מעניקה בימים אלו את ההגנה החזקה בעולם לכ-120,000 קשישים בבתי חולים גריאטרים ובבתי אבות.

"כל אזרח ישראלי יכול להתגאות במהלך המופלא הזה שמקיים: ״אל תשליכני לעת זיקנה״. שאר המבוגרים בישראל אחראים להתנהל ביתר זהירות ולשמור על עצמם:
לפגוש את הנכדים בחוץ, באוויר הפתוח, עם מסיכות. כולנו שומרים על סבא ועל סבתא!

"השכבה השלישית, שכבת המסכות תלויה רק בכם, בנו.
המסכה הוכחה מדעית ככלי יעיל במיוחד כדי להגן על עצמכם ועל סביבתכם.
כאשר שני אנשים עוטים מסכה, הסבירות יורדת ב-98%.
על כל אזרח במדינה לעטות מסיכה במקומות סגורים. זו אינה המלצה; זוהי חובה חוקית.

"אם נתחסן, נשמור על המבוגרים, ונעטה מסכות - נתגבר על הדלתא. והשנה הקרובה תהיה שנת זינוק כלכלי. שנת שיקום ויציאה מהמשבר".