צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים: הכנסות של 526 מיליון דולר ברבעון

גיל שויד, מנכ"ל חברת אבטחת הסייבר, מציין במיוחד את נתון העלייה של 10% בהכנסות הנדחות • מזהיר: "מרגלים אחרינו 24/7, ופחות מ-3% מהחברות מגינות על המובייל שלנו"

גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף
גיל שויד, מנכ”ל ומייסד צ’ק פוינט / צילום: שלומי יוסף

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  עקפה את תחזיות האנליסטים, עקפה את תחזית הרווח שמסרה בעבר ועמדה בתחזית ההכנסות שלה בדוחות הרבעון השני של 2021. החברה רשמה הכנסות של 526 מיליון דולר, צמיחה של 4.1% ביחס לרבעון המקביל. תחום המוצרים ורישיונות האבטחה צמח ב-5.7% להכנסות של 303 מיליון דולר ותחום עדכוני התוכנה והתחזוקה צמח ב-2% ל-223 מיליון דולר.

בשורה התחתונה נרשם ברבעון רווח נקי של 186 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ירידה לעומת 196 מיליון דולר ברבעון המקביל, על רקע גידול בהוצאות התפעוליות. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי הסתכם ב-217 מיליון דולר בהשוואה ל-225 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח למניה היה 1.61 דולר לעומת 1.58 דולר ברבעון המקביל - גבוה ב-5 סנטים מתחזיות האנליסטים.

התזרים של צ'ק פוינט מפעילות שוטפת הגיע ברבעון השני ל-264 מיליון דולר ובסיומו היו לה בקופה 4 מיליארד דולר. שווי השוק של החברה הוא 16.7 מיליארד דולר.

ברמת המחצית הראשונה, ההכנסות הסתכמו בקצת יותר ממיליארד דולר, צמיחה של 4.2%, והרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-428 מיליון דולר, לעומת 431 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

"עלייה משמעותית בהכנסות הנדחות"

מנכ"ל ומייסד החברה גיל שויד אמר במסיבת עיתונאים וירטואלית: "הייתה לנו עלייה יפה ברווח הנקי, עלייה עוד יותר יפה בהכנסות, והעלייה הכי משמעותית, שמשקפת את החוזק של הביזנס שלנו שהופך יותר ויותר לביזנס של מנויים, היא עלייה של 10% בהכנסות הנדחות. בסך הכול היה לנו רבעון טוב מאוד".

הוא הוסיף כי באירופה ואסיה, שני אזורים עם הנהלות חדשות יחסית בחברה, היו תוצאות טובות במחצית הראשונה של השנה, עם לקוחות חדשים וצמיחה במכירות העסקים החדשים, "וזה נותן לנו סיבה להיות אופטימיים", אומר שויד. מעבר לכך הוא הדגיש את הצמיחה בפתרונות ה-CloudGuard ו-Harmony שמהווים כ-20% מההכנסות מרישיונות, והוסיף כי עוד ועוד לקוחות לא מסתפקים בקניית מוצרים אלא הופכים ללקוחות אסטרטגיים ברכישת ארכיטקטורת אינפיניטי.

שויד הציג מספר עסקאות שבהן זכתה החברה ברבעון, בהן עסקה להגנה על 30 אלף מכשירי טלפון נייד בחברת מזון גדולה, בה צ'ק פוינט החליפה את סימנטק; לדבריו, "המובייל הוא עקב אכילס של האבטחה: מרגלים אחרינו 24/7, מחוברים לחיים הפרטיים, ופחות מ-3% מהחברות מגינות עליהם". בעסקה אחרת מהרבעון בתחום התשתיות צ'ק פוינט החליפה את פאלו אלטו.

עלייה מדאיגה בהתקפות כופרה

בחברה מזהים עלייה של 93% בהתקפות כופרה (ransomware). "מעל 1,200 ארגונים נפגעים מדי שבוע מהתקפות כופרה. ראינו עלייה גבוה בהתקפות באירופה ובאמריקה הלטינית. אלה התקפות דור 5 שמשתמשות בחולשות zero day (כלומר משתמשות בחולשות שלא היו ידועות קודם, ש.ח.ו). אני שמח להגיד שלקוחות צ'ק פוינט מוגנים כנגד הדברים האלה". ספציפית בישראל, כמות ההתקפות פר-ארגון היא פי 2.5 מהממוצע העולמי. "מעל 300 ארגונים בישראל נפגעו בהתקפות כופרה בשנה האחרונה וזה נתון מאוד מדאיג", אומר שויד. "חלק מההתקפות הן מתחום הפשע, וחלק מארגונים איראניים ואחרים שיש להם מוטיבציה שהיא לא רק כלכלית".

ברבעון השלישי צ'ק פוינט צופה הכנסות של 515-540 מיליון דולר, כך שאמצע טווח התחזית דומה לתחזית השוק. הרווח הנקי Non-GAAP למניה יהיה 1.54-1.64 דולר, וכאן אמצע טווח התחזית גבוה בסנט מתחזיות השוק. התחזית השנתית נותרת ללא שינוי, להכנסות של 2.08-2.18 מיליארד דולר ורווח של 6.45-6.85 דולר למניה, והמשמעות היא שהמחצית השנייה תהיה חזקה יותר מהראשונה.