כבר לא הכי עשיר בעולם: כמה כסף הפסיד השבוע ג'ף בזוס ומי עקף אותו?

המיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו עומד שוב בצמרת עשירי העולם, לאחר שבזוס הפסיד כמעט 14 מיליארד דולר תוך יום אחד

ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock, lev radin
ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock, lev radin

ג'ף בזוס הוא כבר לא האדם העשיר ביותר על פני כדור הארץ, והפעם זה לא כי הוא טס לחלל. מניית  אמזון  צנחה ב-7.6% ביום חמישי, וגילחה 13.9 מיליארד דולר מהונו של מייסדה תוך יום אחד - מה שדחק את בזוס למקום השני ברשימת עשירי העולם, מאחורי הטייקון הצרפתי ברנאר ארנו.

גם ארנו איבד מהונו השבוע, אחרי שתאגיד LVMH שייסד ירד ביום שישי ב-1.4% - מה שגרם לו להפסיד כמעט 3 מיליארד דולר. עם זאת, לפי פורבס, השווי של ארנו מוערך כעת ב-192.9 מילארד דולר, 500 מיליון דולר יותר מבזוס. בתקופה האחרונה שני המיליארדים התחלפו ביניהם במקום הראשון והשני, וב-50 הימים האחרונים בזוס נחשב לאדם העשיר ביותר בעולם.

במהלך השנה הראשונה של המגפה ארנו התעשר ביותר מ-100 מיליארד דולר - אך הזינוק נעצר במהלך הקיץ, כשהעלייה במניות LVMH נבלמה. ארנו מחזיק ב-47% ממניות התאגיד, עם שווי שוק של יותר מ-400 מיליארד דולר. חברות הבת של LVMH כוללות את לואי ויטון, כריסטיאן דיור, טיפאני ושות', ספורה, מואה ושאנדון ועוד.

צילום: Associated Press, Thibault Camus
 צילום: Associated Press, Thibault Camus

למרות הירידה התלולה ביום חמישי, אמזון רחוקה מאוד מכישלון ברבעון השני של 2021. החברה אמנם החמיצה את התחזיות, אך רשמה בפעם השלישית ברציפות הכנסות של מעל 100 מיליארד דולר. אמזון הגיעה ברבעון השני של 2021 ל-113 מיליארד דולר הכנסות, גבוה ב-27% מהתקופה המקבילה אשתקד.

ג'ף בזוס, אגב, לא לבד: הירידה של אמזון גם הורידה את השווי הנקי של גרושתו, מקנזי סקוט, לכ-56 מיליארד דולר: ירידה של 4.6 מיליארד דולר, שהופכת אותה לאדם העשירי העשיר בעולם.

מלבד בזוס וסקוט, רוב המפסידים הגדולים של השבוע מתגוררים בסין, שם המניות ממשיכות לצלול בגלל פעולות הממשל. הונו של מייסד טנסנט, מא הואטנג, ירד השבוע ב-4.7 מיליארד ל-47.5 מיליארד דולר, אחרי שמניות החברה צנחו ב-8.5%.