אמזון רשמה בפעם השלישית ברציפות הכנסות של מעל מאה מיליארד דולר, אך החמיצה את התחזיות

אמזון נהנתה משיטפון של קונים מאז שהחלה המגפה, אולם אנליסטים צופים כי הצמיחה תאט כעת כשהכלכלות בעולם נפתחו מחדש • ההכנסות הסתכמו בכ-113 מיליארד דולר, פחות מהתחזית • המניה יורדת במסחר המאוחר ביותר מ-5%

אמזון תכה שוב את התחזיות? / צילום: Shutterstock, Jonathan Weiss
אמזון תכה שוב את התחזיות? / צילום: Shutterstock, Jonathan Weiss

ענקית המסחר ושירותי הענן אמזון פרסמה הערב את ביצועיה הרבעוניים. האנליסטים שמסקרים את החברה צפו עלייה משמעותית ברווחים ובהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יחד עם זאת, התחזיות הצביעו על ירידה מסוימת בביצועים בהשוואה לרבעון הראשון של השנה - שהיה רבעון שיא עבור אמזון. נתחיל מהשורה התחתונה, אמזון רשמה בפעם השלישית ברציפות הכנסות של מעל מאה מיליארד דולר, אך החמיצה את תחזית האנליסטים. המניה יורדת במסחר המאוחר ביותר מ-5%.

כמו רוב הקמעונאיות בעולם, גם אמזון נהנתה משיטפון של קונים מאז שהחלה המגפה, שהביאה עמה צמיחה אדירה בפעילות המסחר המקוון של אמזון ובכלל. ובכל זאת, אנליסטים צופים כי הצמיחה תאט כעת כשהכלכלות בעולם נפתחו מחדש.

האנליסטים בוול סטריט העריכו כי הרווח למניה יגיע ל-12.28 דולר, צנוע יותר מהנתון שרשמה ברבעון הראשון של השנה (15.79 דולר רווח למניה). יחד עם זאת, מדובר בצמיחה נאה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - אז רשמה רווח של 10.3 דולר למניה. בפועל, הרווח למניה הגיע ל-15.12 דולר למניה, מעל התחזיות.

מבחינת ההכנסות, הצפי בשוק היה שמכירות החברה יגיעו ל-115.4 מיליארד דולר במהלך הרבעון הזה, כאשר ברבעון הקודם רשמה הכנסות של 108 מיליארד דולר. בפועל, ההכנסות הסתכמו בכ-113 מיליארד דולר, פחות מהתחזית.

גם בשורת הרווח התפעולי החברה החמיצה במעט. הציפיות היו ל-7.8 מיליארד דולר, ובפועל הוא עמד על 7.7 מיליארד דולר.

הצפי היה שהצמיחה תאט כשהכלכלות בעולם נפתחו מחדש

לאחרונה אמזון פירסמה מודעת דרושים לאיתור מומחה לנכסים דיגיטליים שינהיג ויפתח את אסטרטגיית המטבע הדיגיטלי והבלוקצ'יין של החברה. הדיווח על המשרה הפנויה הביא לעליות חדות בשוק הקריפטו ובביטקוין בפרט, אך אמזון מיהרה להכחיש שהיא תקבל את המטבע כאמצעי תשלום בזמן הקרוב.

המניה של אמזון טיפסה ב-14% מאז שהחלה השנה, וזינקה בקרוב ל-20% בחישוב של 12 החודשים האחרונים. בתחילת החודש מייסד אמזון, ג'ף בזוס, פרש מתפקיד המנכ"ל והפך ליו"ר בפועל, וניהול החברה עבר למנכ"ל שירותי הענן של אמזון (AWS), אנדי ג'סי.