אחרי הקפאה של שנה: תוכנית וקסנר שבה לפעילות

בעיצומו של מגיפת הקורונה, אוניברסיטת הרווארד הקפיאה את פעילותה של הקרן, שכעת מתחדשת • התכנית זכתה לביקורת פוליטית ובלט בביקורת יאיר נתניהו שביקר את הקרן לאחר פרסומים כי אהוד ברק קיבל שכר מהקרן עבור שני מחקרים

אוניברסיטת הרווארד / צילום: Shutterstock
אוניברסיטת הרווארד / צילום: Shutterstock

תכנית וקסנר, שבמסגרתה יוצאים בכירים במגזר הציבורי לשנת לימודים בבית הספר קנדי באוניברסיטת הרווארד, שבה לפעילות.

התכנית זכתה לביקורת פוליטית ובלט בביקורת יאיר נתניהו, אשר כתב בעבר כי מדובר בתכנית המקדמת פקידי ציבור מהצד השמאלי של המפה והגדיר אותה "כת סודית". הוא כתב את הדברים בין השאר על רקע הפרסומים כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק קיבל שכר של מליונים תמורת שני מחקרים שאמור היה לערוך עבור הקרן. נתניהו התנצל על הדברים ומחק ציוצים לאחר שנתבע על ידי כמה מבוגרי הקרן.

בעיצומו של מגיפת הקורונה, אוניברסיטת הרווארד הקפיאה את פעילותה, שכעת מתחדשת.

מנכ"ל תוכניות וקסנר ישראל רענן אביטל אמר: "אוניברסיטת הרווארד סגרה את שעריה בפרוץ מגפת הקורונה וגרמה להקפאת התוכנית בשנה שעברה, בעוד שכאן בישראל נאלצנו להתמודד עם מסע דה-לגיטימציה מופרך ומכוער לתוכנית ולמאות בוגריה הממלאים במסירות ובמקצועיות את ייעודם במשרדי הממשלה, בצה"ל, בקהילת המודיעין, במערכת הבריאות ובשלטון המקומי, ואף במגזר השלישי. אני שמח על חידוש התוכנית שתכליתה להשביח את מקצועיותם של משרתי הציבור במדינת ישראל".

לשנת הלימודים הבאה יצאו תשעה עובדות ועובדי מדינה ואנשי מערכת הביטחון בתפקידי ניהול ופיקוד בכירים, ובהם ד"ר יסמין אבו פרייחה - מבית החולים סורוקה בבאר שבע, עו"ד שירה קני-טל אלוש מפרקליטות מחוז ירושלים, כפיר בטט מאגף התקציבים באוצר, ד"ר סא"ל אבי שינה מחיל הרפואה ועו"ד יונתן ברמן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.