אושרה להפקדה תוכנית שתכניס מגורים לאזור התעסוקה של הרצליה

התוכנית מציעה תוספת זכויות בסך 1.43 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות וגם 300 יחידות דיור בשטח ממוצע של 50 מ"ר, ו-750 דירות דיור מוגן

אזור תעשיה הרצליה פיתוח / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים
אזור תעשיה הרצליה פיתוח / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א אישרה להפקדה את תוכנית אזור התעסוקה המערבי של הרצליה (אזור תעשיה הרצליה פיתוח). התוכנית, החלה על אזור ששטחו בערך 900 דונם, מציעה התחדשות של כל האזור תוך תוספת זכויות בסך 1.43 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות וגם, 300 יח"ד בשטח ממוצע של 50 מ"ר, ו-750 יח"ד מוגן.

התוכנית שמה דגש על שיפור איכות המרחב הציבורי, כולל הרחבת מדרכות, שבילי אופניים ונטיעות עצים. יש להבהיר שלפני 5 שנים אושרה תוכנית אסטרטגית (לא סטטוטורית) לאזור, שעל בסיסה אושרו תוכניות בניין עיר נקודתיות. תוכנית המתאר, שאושרה להפקדה, עושה סדר בעניינים ומקלה על אישור התוכניות המפורטות.

האדריכל אלי דרמן, שהכין את התוכנית יחד עם אדר' ליז לייבוביץ', מסביר שסיכוייה של התוכנית להתממש גבוהים: "האזור נהנה מביקושים גדולים. מאז שאושרה התוכנית האסטרטגית יש יותר מ-40 יוזמות שנועדו לממש את יתרונות החזון. מטרת תוכנית המתאר היא להעניק זכויות בצורה נכונה המתאימה למשאבים הציבוריים של האזור והעיר. החדשנות של תוכנית המתאר היא בתוספת של אפשרות זכויות למגורים ולא רק לתעסוקה ומסחר. אזורי התעסוקה המסורתיים ניטשו בשעות הערב והפכו, במקרה הטוב, לאזורי בילוי. התוכנית שלנו מאפשרת יח"ד שיוכלו לתת חיים 24/7 ולא כמס שפתיים. מדובר בדירות קטנות, לאנשים שעובדים באזור התעסוקה ורוצים לגור בקירבת מקום. הקצנו גם שטחים לצרכי ציבור, אבל לא במטרה להפוך את האופי של אזור התעסוקה לשכונת מגורים".

"התוכנית תהפוך את אזור התעסוקה לעוגן מרכזי בחיי העיר"

יש לציין כי לתוכנית יש מנגנון שלביות. כלומר, לא ניתן יהיה לממש אותה ללא עמידה ביעדים הקושרים לתשתיות בסיסיות. בין התנאים הנדרשים צמצום השימוש ברכב פרטי, מניעת הצפות וטיפול במי נגר, מעברי הולכי רגל מעל כביש מס' 2, הטמנת תשתיות, פיתוח מערכת הביוב והקמת שצ"פים (פארקים).

ראש העיר הרצליה, משה פדלון, ברך על הפקדת התוכנית: "התוכנית מציעה עקרונות מרכזיים למיצוב אזור התעסוקה כרובע נגיש, דינאמי, פעיל ובעל חוזק כלכלי, וכל זה לשמירה והעצמת החוסן העירוני במציאות שבה מספר יחידות הדיור ומספר התושבים גדל בהתמדה".

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, אדר' דניאלה פוסק: "תוכנית המתאר לאזור התעסוקה של הרצליה ממחישה כיצד ניתן לעדכן תכנון אזורי תעסוקה ולהפכם לעוגן מרכזי בחיי העיר. התוכנית מעודדת שילוב שימושי מלונאות, מגורים ושירותים נוספים, במידה ובמינון המחזקים את כוח המשיכה של האזור לעסקים בילוי ופנאי. כמו כן, התוכנית מבטיחה מתן שירותים חיוניים לתושבים העתידיים ובכלל זה פיתוח מערכות תחבורה ציבורית ובכללם רכת קלה (הקו הירוק הנמצא בביצוע) והמטרו, רחובות מוצלים ונגישים להולכי רגל ורוכבי אופניים, מוסדות ציבור, גנים וגינות לרווחת ככל הציבור".