ליברמן מינה את יוגב גרדוס לממונה על התקציבים במינוי קבע

המינוי של גרדוס לממונה קבוע היה צפוי על רקע העובדה שגרדוס נחשב לגורם המקצועי הבכיר באוצר בעניינים פיסקליים • גרדוס היה אחראי בשנה החולפת על הכנת תקציבי המדינה וקופסאות הקורונה וריכז את הטיפול בהעלאת גיל הפרישה לנשים

יוגב גרדוס / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
יוגב גרדוס / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

כצפוי, שר האוצר אביגדור ליברמן החליט למנות את יוגב גרדוס (39) לממונה על התקציבים במינוי קבע. המינוי ייכנס לתוקף בימים הקרובים. גרדוס שימש בשנה האחרונה כממלא מקום הממונה על התקציבים, לאחר התפטרותו המתוקשרת של הממונה הקודם שאול מרידור, על רקע חילוקי דעות עם שר האוצר לשעבר, ישראל כ"ץ. קודם לכן שימש גרדוס כסגן הממונה על התקציבים לענייני מאקרו.

המינוי של גרדוס לממונה קבוע היה צפוי על רקע העובדה שגרדוס נחשב לגורם המקצועי הבכיר באוצר בעניינים פיסקליים, הוא בעל הניסיון המתאים לתפקיד והוא נמצא באוצר מעל עשור במהלכו היה שותף והוביל חלק מהמהלכים המרכזיים שקודמו באגף התקציבים. בנוסף, היה ברור כי ליברמן לא מעוניין ליצור זעזועים מיותרים באוצר על ידי החלפת דרג ניהולי בכיר, ובוודאי שלא באגף התקציבים שאמון על בניית התקציב לאחר שלוש שנים של העדר תקציב וחוק הסדרים.

גרדוס, שימשיך כעת לרכז את העבודה על בניית התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2021-2022 לקראת העברתו בכנסת, היה אחראי בשנה החולפת על הכנת תקציבי המדינה וקופסאות הקורונה וריכז את הטיפול בהעלאת גיל הפרישה לנשים (נושא שהוכנס כעת לחוק ההסדרים לאחר תקופה ארוכה שבה דובר על כך אך היוזמה לא קודמה). בעבר היה מעורב בהליכי הקמת הבנק האינטרנטי וביישום המלצות ועדת שטרום להפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים והפיכתן לבנקים. צוות בראשותו שמונה על ידי סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) המליץ להעביר את הפיקוח על מגזר הפינטק מרשות שוק ההון לרשות ניירות ערך, המלצה שעוררה תרעומת רבה מצד הממונה על רשות שוק ההון משה ברקת.

גרדוס הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וראיית חשבון בהצטיינות יתרה מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית, וכן תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת הרווארד. הוא החל את דרכו באגף התקציבים לפני כעשור כאמור, במהלכו שימש כרפרנט ורכז בתחום המאקרו ולאחר מכן ריכז את תחום הביטוח הלאומי והרווחה במשרד האוצר. בנוסף, שימש יו"ר ועדת הכספים של דירקטוריון נמל חיפה בין השנים 2015-2014.