הליכוד בחוץ: אפרת רייטן ושמחה רוטמן נבחרו לוועדה למינוי שופטים

מועמדת הליכוד אורלי לוי-אבקסיס לא נבחרה לוועדה באופן מפתיע, ונציג הציונות הדתית יכהן בוועדה כנציג האופוזיציה • משה ארבל מש"ס, שהיה אמור לייצג את המפלגות החרדיות בוועדה למינוי בדיינים, לא נבחר בספו של דבר, ולוועדה מונו גילה גמליאל ושירלי פינטו

אפרת רייטן ושמחה רוטמן / צילום: איל יצהר, יונתן בלום
אפרת רייטן ושמחה רוטמן / צילום: איל יצהר, יונתן בלום

מליאת הכנסת בחרה את נציגיה לוועדות למינוי שופטים, דיינים וקאדים. לוועדה למינוי שופטים נבחרה נציגת הקואליציה ח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה ונציג האופוזיציה שמחה רוטמן מהציונות הדתית. הליכוד נחל אכזבה מרה לאחר שנציגתו בבחירות ח"כ אורלי לוי-אבקסיס זכתה ב-51 קולות, פער של שני קולות בלבד מרוטמן שזכה ב-53.

האופוזיציה לעומת הקואליציה שלחה שני נציגים להתחרות על מקום בוועדה, כך שהיה ברור שמי מהמועמדים שלה יישאר בחוץ. מוקדם יותר היום הסיר ח"כ אוסאמה סעדי את מועמדותו לוועדה לאכזבת הקואליציה שהעדיפה אותו על פני לוי או רוטמן.

בשלב הבא, כחלק מהדיל שנסגר עם הקמת הממשלה, תתמנה איילת שקד לחברה מטעם הממשלה בוועדה למינוי שופטים במקום מרב מיכאלי שרייטן תהיה נציגתה.

לוועדה למינוי דיינים נבחרה ח"כ גילה גמליאל מהליכוד ושירלי פינטו מימינה ואילו ח"כ משה ארבל זכה ב-59 קולות, פער של שלושה קולות בלבד ממועמדת הקואליציה שעשויה הייתה למצוא את עצמה מחוץ לוועדה.

בש"ס שאיבדה את משרד הדתות בממשלה החדשה, קיוו להתנחם בשליחת נציג מטעמם לוועדה למינוי דיינים, אולם ארבל נותר בחוץ, זאת למרות שהתיקון שהוכנס ברגע האחרון בחוק הדיינים אמור היה להבטיח בחירה של נציג מטעם הסיעות החרדיות.

לוועדה למינוי קאדים נבחרו ח"כ אוסאמה סעדי עם 96 קולות, תמיכה רחבה של קואליציה ואופוזיציה ככל הנראה בתמורה לפרישתו מהתמודדות על מקום בוועדה למינוי שופטים. לצדו יכהן ח"כ מנסור עבאס שזכה ב-63 קולות. ניר אורבך מסיעת ימינה נותר בחוץ עם 62 קולות וכך גם ח"כ יואב בן צור עם 56. לוועדה למינוי קאדים מהעדה הדרוזית נבחרו חברי הכנסת מופיד מרעי ועלי סלאלחה.