עוזרו לשעבר של מנדלבליט, גיל לימון, מונה למשנה ליועמ"ש

אישור המינוי התרחש בעת ישיבת הממשלה השבועית • בנוגע לשאלת הסגר, אמר בנט כי "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי" • רה"מ התבטא גם בנוגע לסוגיות ביטחוניות ואמר כי לא יקבל ירי מלבנון או מעזה - ולא משנה אם זה מארגוני הטרור או מ"סוררים או משועממים"

ד''ר ר גיל לימון / צילום: גדעון שרון
ד''ר ר גיל לימון / צילום: גדעון שרון

הממשלה אישרה פה-אחד את הצעת סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער למנות את ד״ר גיל לימון לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מנהלי). ההחלטה קיבלה את המלצת ועדת האיתור על מינויו של ד״ר לימון. יצויין שבראש ועדת האיתור עמד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלימון היה עוזרו.

ראש הממשלה נפתלי בנט אומר בפתח ישיבת הממשלה "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי". בנט הדגיש את הצורך בחיסונים נרחבים של יותר ממליון לא מחוסנים בישראל כאמצעי למניעת סגר בחודש החגים, ולפתיחה חלקה של שנת הלימודים. הוא הוסיף ש"קיבלנו החלטה לחסן בני 60 ומעלה, וגם דאגנו לאספקה שוטפת של חיסונים. אני מבקש מכל שר בכל ראיון לקרוא לציבור להתחסן".

בנט: "פחות חשוב לנו אם זה ארגון או סוררים. ישראל לא תקבל ירי לשטחה"

בעניין ההתחממות בצפון ומול הרצועה אמר בנט: "בגזרה הלבנונית יש התעוררות חשובה מאוד של אזרחים רבים במדינה כנגד חיזבאללה והמעורבות האיראנית במדינה, שבתוך המשבר הכלכלי והפוליטי החמור שם, איראן וחיזבאללה מסבכות אותם גם בחזית מול ישראל. מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם. גם במקרה הזה, פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלסטיני שירה או סוררים עצמאיים. מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה".

בהקשר לכך גורמים מדיניים מאשרים לגלובס כי הממשל בוושינגטון מנסה למנוע התחממות של ממש בגזרה הזו. לפי פרסום ברשת ב' וושינגטון הפעילה לחץ על בנט שלא לשנות את כללי העימות עם חיזבאללה לפני המשך שיחות הגרעין בוינה בחודש הבא. הגומרים המדיניים אומרים כי יש שיח עם האמריקנים בנושא וכי גם לישראל אין עניין בהסלמה אלא במניעת ירי אל ישובי הצפון. אתמול אמר חסן נסראללה מנהיג חיזבאללה כי הארגון הגיב למתקפה לא מידתית של חיל האוויר בדרום לבנון אבל הוסיף כי אין בכוונתו להסלים עתה את המצב, ולא לשנות את המשוואות בין הצדדים שנקבעו בקיץ 2006.

בישיבת הממשלה התייחס בנט גם להפרחת בלוני התבערה מהרצועה: "במהלך סוף השבוע צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מקווה שבחמאס יבינו את הרמז וישתלטו על מפריחי הבלונים למיניהם. אותנו לא מעניין אם הם סוררים, או משועממים, או כל שאר התירוצים. האחריות היא על חמאס".

קיצור הליך הוצאת היתר בניה למתקני אנרגיה סולארית

הממשלה אישרה את העדכון לתוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו-וולטאיים האמורה לקצר את הליכי הוצאת היתרי בניה להקמת מתקנים לאנרגיה סולארית ולראשונה גם על גבי מחלפים, מיגון אקוסטי, מטמנות ועוד. העדכון לתוכנית יאפשר מסלולי היתר חדשים מכוח התמ"א, שלא נקבעו בתמ"א המקורית, כדי לקצר את הליך האישור עבור מתקנים להפקת אנרגיה סולארית, תוך הרחבת ייעודי הקרקע בהם ניתן יהיה לקדם מתקנים פוטו וולטאים.

בנוסף, התוכנית תאפשר הקמת מתקני אגירת אנרגיה שיוקמו בתחומי תוכניות למתקנים פוטו-וולטאים שכבר אושרו. לאגירת אנרגיה יתרונות רבים בכל הקשור לוויסות ייצור החשמל בעיקר ממתקנים פוטו-וולטאים שמייצרים חשמל רק בשעות האור, וצפוי כי בשנים הקרובות יוקמו בהדרגה יותר ויותר מתקני אגירה.

שרת הפנים, איילת שקד: "התוכנית מביאה הן בשורה סביבתית והן בשורה כלכלית ויחד עם המשרדים הרלוונטיים נמשיך לקדם מהלכים נוספים עבור האנרגיה המתחדשת".

מהלך זה הוא בהמשך להחלטת ממשלה קודמת מאוקטובר 2020 להעלאת יעדי השימוש באנרגיות מתחדשות של מדינת ישראל מ-17% ל-30% עד שנת 2030.

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר אמרה בדיון : "משק האנרגיה צריך לשנות גישה ולהבין שחובה עלינו לקדם דו-שימוש בקרקע לשם השגת היעדים באנרגיות מתחדשות, תוך שמירה על השטחים הפתוחים".