"הבנו שאם ברצוננו להגדיל את סיכויי הפרויקט, עלינו לצרף את הבניין השכן"

הדיירים ברחוב אייזנברג 42-44 ברחובות יקבלו דירה חדשה עם מרפסת שמש וחניה • "כשראו צמד הבניינים השכנים, ברחוב אייזנברג 38-40, כי החלום בר-מימוש, פנו אליי לקבלת הרשמים, וכיום הפרויקט שלהם נמצא בשלבי תכנון מתקדמים"

אייזנברג 42־44, רחובות / הדמיה: בירנד סטודיו
אייזנברג 42־44, רחובות / הדמיה: בירנד סטודיו

סיפור בעלי הדיירים: בצלאל שפרן, נציג הבעלים: "אני נחשפתי לתהליכי ההתחדשות העירונית בפרויקט אחר בעיר חולון, שבו אני מכהן כנציג בעלי הדירות. שם גם נחשפתי למשרד עורכי הדין מינצר-כרמון, נסים ושות' המייצג אותנו, בעלי הדירות. באחת מפגישותיי עם עוה"ד עמית נסים, העליתי בפניו את האפשרות לביצוע פרויקט דומה לדירת בתי ברחוב אייזנברג 44 ברחובות. היות ובאותה העת לא הייתה תנופה של ביצוע פרויקטים מסוג התחדשות עירונית ברחובות, ובפרט במרכז העיר, הבנו שאם ברצוננו להגדיל את סיכויי ההתכנות עלינו לצרף את הבניין השכן ולצאת במכרז יזמים, וכך עשינו.

"במסגרת המכרז השתתפו מספר חברות מקומיות וההצעה שנבחרה על ידי הבעלים הייתה של חברת אסף נחשוני יזמות, אשר לה ניסיון ביצועי בעיר. מרגע בחירתם, החברה קידמה את הפרויקט במהירות, ובתוך כשנה ממועד החתימה על ההסכם כבר היינו עם החלטת ועדה המאשרת את הפרויקט בתנאים. משראו צמד הבניינים השכנים, ברחוב אייזנברג 38-40, כי החלום בר-מימוש, פנו אליי לקבלת הרשמים, ובהובלת עוה"ד עמית נסים וגיל ברזידה חתמו גם הם על הסכם לביצוע פרויקט מול החברה וכיום הפרויקט שלהם נמצא בשלבי תכנון מתקדמים. אני שמח שיכולתי לתרום להתחדשות הרחוב ומקווה שבניינים נוספים ידעו לזהות ולנצל את ההזדמנות שניתנה לנו".

אייזנברג 42־44, רחובות / הדמיה: בירנד סטודיו
 אייזנברג 42־44, רחובות / הדמיה: בירנד סטודיו

התמורה ליזם: בפרויקט ייבנו שני בניינים חדשים, כל בניין בן 9 קומות ויכיל 33 דירות, מתוכן 22 דירות יוחדו ליזם (למכירה) ו-11 דירות חוזרות לבעלי הדירות. הבניינים החדשים מכילים תמהיל מגוון של דירות טיפוסיות בנות 3 ו-4 חדרים בגדלים שונים.

התמורה לבעלים: דירה חדשה בבניין החדש בקומה אחת מעל למיקומם כיום. תוספת שטח של כ-12 מ"ר, ובתוספת מרפסת שמש בשטח של 12 מ"ר. לכל דירה תינתן חניה בחניון תת קרקעי. חניה: לכל דירת בעלים חדשה תוצמד חניה קונבנציונלית (שלא במתקן חניה או במכפיל חניה) בחניון תת קרקעי.

לו"ז: הריסה מתוכננת נובמבר 2021. צפי אכלוס פברואר 2024.

מיקום מדויק: אייזנברג 42-44 רחובות

המצב הקיים: בניין בן 3 קומות מעל קומת עמודים, הכולל 11 דירות בכל אחד מהבניינים, ללא חניה וללא מחסן.

המצב החדש: בניין בן 9 קומות (קרקע + 7 קומות טיפוסיות + קומת גג), הכולל 33 דירות, תמהיל מגוון של דירות טיפוסיות בנות 3 ו-4 חדרים בגדלים שונים ובנוסף, דירות גן ופנטהאוז.

היזם: אסף נחשוני יזמות.

האדריכל: משרד כפיר אשכנזי.

עו"ד הדיירים: משרד מינצר-כרמון, נסים ושות'.