נעמי וולפנר תמונה למנכ"לית חברת הדיגיטל WEB3

החברה, במתמחה בתחום הפרסום מבוסס תוצאות והשיווק הדיגיטלי, נרכשה לפני מספר שבועות ע"י ברוקנר-יער-לוי

נעמי וולפנר / צילום: נטלי שור
נעמי וולפנר / צילום: נטלי שור

שבועות ספורים לאחר שרכש את חברת הדיגיטל WEB3, עושה משרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי צעד נוסף כדי להתחזק בתחום הדיגיטל ומציב בראש המשרד החדש את נעמי וולפנר, אחת מבכירות תחום הפרסום הדיגיטלי בישראל - כך נודע לגלובס.

משרד WEB3 מתמחה בעיקר בתחומי הפרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות) והשיווק הדיגיטלי.

כפי שנחשף בגלובס, וולפנר פרשה לאחרונה מקבוצת הפרסום מקאן תל אביב, שם כיהנה בתפקיד סמנכ"ל בחברת יוניברסל דיגיטל - זרוע המדיה הדיגיטלית של החברה. וולפנר עבדה בקבוצת מקאן כ-12 שנה, הייתה ממקימי יוניברסל דיגיטל במתכונתה הנוכחית ונחשבה דמות משמעותית ביותר בקבוצה.

בשנה שעברה, עת החל בקבוצה תהליך של שינוי ארגוני, הורחבו סמכויותיה של וולפנר, והיא הייתה אמורה להפוך לאחראית תחת COO על כוח-האדם ועל ההתקשרויות המסחריות של כל החברות הדיגיטליות. אולם למרות השדרוג במעמדה נראה כי העובדה שמושכות ניהול החברה לא הופקדו בידיה, ולתפקיד מנכ"ל הפעילות בישראל מונה אופיר כהן, גרמה לה לבחור לעזוב את מקאן על-מנת לקבל על עצמה תפקיד בראש הפירמידה. עם עזיבתה קיבלה וולפנר שפע הצעות, אך בסופו של דבר בחרה כאמור להתחבר לברוקנר.

במסגרת הרכישה של WEB3  על-ידי ברוקנר-יער-לוי נרכשו למעשה לקוחות החברה, לרבות הסכמים להמשך פעילותם למשך זמן מסוים, וכן דרג הביניים של ההנהלה. עם הרכישה סוכם כי מיזוג הפעילות של WEB3 בפעילותו של ברוקנר-יער-לוי צפוי להתרחש תוך מספר חודשים.

חברת WEB3 הוקמה ב-2006 על-ידי שחף בר גפן ופז דרור. בהמשך הצטרפו בעלי מניות נוספים, ביניהם חברת וילג' הדרום-אפריקאית, המיוצגת בישראל על-ידי ג'ייסון קליק, שרכשה שליש ממניות החברה; קובי ניזרי; ושי ברס, שגם ניהל את הפעילות בשנים האחרונות.

מדובר בחברת דיגיטל שהיא מחלוצי התחום בישראל. היא קמה בשנים שבהן רוב חברות הפרסום המסורתיות נמנעו מלהיכנס לתחום הדיגיטל. אולם עם הזמן חל שינוי משמעותי בענף, לאחר שמשרדי הפרסום הגדולים ראו בעיניים כלות כיצד נתחים הולכים וגדלים מתקציבי השיווק מופנים לדיגיטל.

כפועל יוצא מכך פיתחו המשרדים הגדולים יכולות דיגיטל בתוך הבית, או רכשו חברות מתמחות שהיוו עבורם קיצור דרך. בהדרגה נשחק היתרון התחרותי של קבוצות כמו WEB3, והן מצאו את עצמן בתחרות מול ענקי פרסום שלא קל להתמודד מולם.

החברה צמחה בעיקר מתוך היכולת לייצר מוניטיזציה לעסקים - מה שקושר אותה לכאורה לתחום המדיה הדיגיטלית, אולם עם הזמן התפתחו בה גם יכולות קריאטיב. כיום מורכבת WEB3 ממספר חברות-בת - הבולטת שבהן היא מייפל שנרכשה ב-2016. חברות הקבוצה פועלות בארץ ובחו"ל ונותנות שירותים דיגיטליים לגורמים כמו לפ"מ (במסגרת תקציב הפרסום של משרד התיירות לחו"ל, שנאמד בעשרות מיליוני שקלים) ודיסני ישראל.

נעמי וולפנר אישרה את הידיעה ומסרה בתגובה: "WEB3 נולדה דיגיטלית והפכה לשם נרדף לפרפורמנס מעולה. המטרה היא להמשיך את הצמיחה העסקית ולהביא אותה לשיאים חדשים. ברוקנר-יער-לוי מביאים אג׳נדה לשינוי תפיסת הפרסום המסורתית והתאמת תשתית המשרד לחדשנות דיגיטלית, מתן ערך ויצירת פלטפורמות פרוגרמטיות". 

עופר יער, מבעלי ברוקנר-יער-לוי, מסר לגלובס בתגובה: "וולפנר היא מהמנהלות המוכשרות והמעורכות בענף, ואנו בטוחים שהניסיון, היכולת והידע שהיא מביאה יעזרו לנו להמשיך ולבסס את WEB3 ואת ברוקנר כאחד ממשרדי הדיגיטל המובלים בענף".