מעמיקים אחיזה בעולם הדיגיטלי: ברוקנר-יער-לוי רוכש את WEB3

WEB3 מתמחה בעיקר בתחומי הפרפורמנס והשיווק הדיגיטלי • בעסקה נרכשו למעשה הלקוחות של החברה, לרבות הסכמים להמשך פעילותם למשך זמן מסוים, וכן דרג הביניים של ההנהלה

טל ברוקנר, עופר יער ויורם לוי / צילום: איל יצהר
טל ברוקנר, עופר יער ויורם לוי / צילום: איל יצהר

משרד הפרסום ברוקנר-יער מיישר קו עם משרדי הפרסום הגדולים בכל הנוגע ליכולות הדיגיטל שלו. לגלובס נודע כי המשרד רוכש את חברת הדיגיטל WEB3, המתמחה בעיקר בתחומי הפרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות) והשיווק הדיגיטלי.

מדובר בעסקה שבמסגרתה נרכשו למעשה הלקוחות של החברה, לרבות הסכמים להמשך פעילותם למשך זמן מסוים, וכן דרג הביניים של ההנהלה. מיזוג הפעילות של WEB3 בפעילותו של ברוקנר-יער צפוי להתרחש תוך מספר חודשים.

החלוציות: זיהוי כוחו של הדיגיטל

חברת WEB3 הוקמה ב-2006 על ידי שחף בר גפן ופז דרור. בהמשך הצטרפו בעלי מניות נוספים ביניהם חברת וילג' הדרום אפריקאית, שמיוצגת בישראל על ידי ג'ייסון קליק, שרכשה שליש ממניות החברה; קובי ניזרי; ושיר ברס, שגם ניהל את הפעילות בשנים האחרונות .

מדובר בחברת דיגיטל שהיא מחלוצי התחום בישראל. היא קמה בשנים שבהן רוב חברות הפרסום המסורתיות נמנעו מלהיכנס לתחום הדיגיטל. אולם עם הזמן חל שינוי משמעותי בענף, לאחר שמשרדי הפרסום הגדולים ראו בעיניים כלות כיצד נתחים הולכים וגדלים מתקציבי השיווק מופנים לדיגיטל.

כפועל יוצא מכך פיתחו המשרדים הגדולים יכולות דיגיטל בתוך הבית, או רכשו חברות מתמחות שהיוו עבורם 'קיצור דרך'. בהדרגה נשחק היתרון התחרותי של קבוצות כמוWEB3 , והן מצאו עצמן בתחרות מול ענקי פרסום שלא קל להתמודד מולם.

החברה צמחה בעיקר מתוך היכולת לייצר מוניטיזציה לעסקים - מה שקושר אותה לכאורה לתחום המדיה הדיגיטלית - אולם עם הזמן התפתחו בה גם יכולות קריאייטיב. כיום מורכבת WEB3 ממספר חברות בת - הבולטת שבהן היא מייפל שנרכשה ב-2016. חברות הקבוצה פועלות בארץ ובחו"ל, ונותנות שירותים דיגיטליים לגורמים כמו לפ"מ (במסגרת תקציב הפרסום של משרד התיירות לחו"ל, שנאמד בעשרות מיליוני שקלים) ודיסני ישראל.

צו השעה: חיבורים חדשים

חדירת הדיגיטל למשרדים הגדולים הציבה בבעיה לא רק את סוכנויות הדיגיטל, שאיבדו את היתרון התחרותי שלהן, אלא גם את משרדי הפרסום המסורתיים שלא אימצו פתרונות טובים מספיק. לכן, עוד טרום הקורונה החלו ניסיונות לחיבורים שונים.

בניגוד למשרדים אחרים שהשתתפו במרוץ הדיגיטלי, כדי להביא את הצעת הערך שלהם גם משם, ברוקנר צירף שותף נוסף מתחום הפרסום המסורתי - למרות שכבר היה שותף אחד מתחום הקריאייטיב - וזאת במטרה שהבידול של המשרד יגיע מכיוון זה. אמנם במשרד הוקמה מחלקת דיגיטל שנותנת מענה ללקוחות, אך המשרד נדרש עדיין לבצע קפיצת מדרגה - גם על מנת לתת שירותים ללקוחות קיימים, וגם כדי לפתח עוגני פעילות חדשים.

משבר הקורונה האיץ את הצורך של משרדי פרסום שאינם נמנים על חמשת הגדולים למצוא 'השלמה' דיגיטלית, שתאפשר להם לתת הצעת ערך משופרת. כפי שפורסם בעבר בגלובס, ברוקנר-יער בחן את האפשרות לרכוש את סוכנות הדיגיטל גרייט או להתמזג עמה, אך בסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל.

עתה, כאמור, הוא רוכש את WEB3 בעסקה שלכאורה אמורה להיות פשוטה יותר - כיוון שכל השותפים של הצד הנקנה צפויים להישאר מחוץ לפעילות. יוצא דופן הוא שי ברס, שאמנם לא יהיה בעל מניות, אך צפוי ללוות את המשרד עד 2022, ולסייע בביסוס הצוות הניהולי.

הפעילות תנוהל על ידי נועה קסלמן, שמגיעה מעולמות השיווק והפרסום הדיגיטלי, וטיפלה בלקוחות כמו yes, תנובה ורקיט. סמנכ"ל הקריאייטיב יהיה לירון בן יעקוב, ובתפקיד סמנכ"ל המדיה יחזיק נעם פריש.

לדברי טל ברוקנר, מבעלי עופר יער לוי, "במשך זמן רב חיפשנו שותף אסטרטגי מוביל שיכול לספק יחד איתנו מענה לאתגרים הגדולים ולצרכים המשתנים שניצבים בפני לקוחותינו בעולם הדיגיטלי.

WEB3 זה בדיוק השותף שחיפשנו. אני סמוך ובטוח ששילוב הידע והניסיון שלנו עם היכולות שלהם יוביל אותנו להיות שחקן מוביל בתחום".