אונגר ג'נריישן קפיטל וליברה גרופ יתמודדו על נמל חיפה

דני אונגר, בנו של רמי אונגר, הודיע כי הוא יעמוד בראש קבוצה שתתמודד במכרז להפרטת נמל חיפה ושתכלול את קרן ג'נריישן קפיטל וליברה גרופ • לדברי רשות החברות שבע קבוצות מתמודדות במכרז שלפי הערכות עשוי להכניס לקופת המדינה כ-2-1.5 מיליארד שקל

נמל חיפה / צילום: איל יצהר
נמל חיפה / צילום: איל יצהר

איש העסקים דני אונגר, בנו של רמי אונגר, הודיע כי יעמוד בראש קבוצה שתתמודד על רכישת חברת נמל חיפה, כחלק מהמכרז שמקיימת רשות החברות להפרטת הנמל.

העובדה שמשפחת אונגר מבקשת לקחת חלק במכרז פורסמה בחודשים האחרונים מספר פעמים, אם כי רק בהודעה כעת, נמסר ההרכב המדויק שבו היא תיגש למכרז, וכן כי בראש הקבוצה יעמוד דני אונגר.

יצוין כי המכרז מתנהל זה זמן רב, וכיום הוא נמצא בשלב מתקדם שבו חדר המידע של רשות החברות פתוח למתמודדים. לאחרונה אמרו ברשות החברות כי ככל שידוע להם יש שבע קבוצות שמתמודדות במכרז.

דני אונגר עומד בראש "דני את דאו שיפינג" (DAO) הבריטית, חברת ספנות שלה אוניות צובר ומטען כללי. לצד עסקי הספנות, אונגר עוסק במיזמי נדל"ן בלונדון. ג'נריישן קפיטל בניהולם של ארז בלשה ויוסי זינגר פועלת בתחום התשתיות והאנרגיה. הצלע השלישית בקבוצה הינה ליברה שפועלת בין היתר בתחומי הספנות, התעופה, האנרגיה, והנדל"ן. הקבוצה נמצאת בבעלות מלאה של משפחת לוגות׳טיס ומנוהלת על ידי ג‘ורג' לוגות'סיס

זרוע הספנות של ליברה היא חברת לומאר שכוללת פעילות בתחומי אניות המכולה והמשא ומיכליות לכימיקלים ולתזקיקים.

דני אונגר מסר כחלק מההודעה על השתתפותם במכרז כי "נמל חיפה אינו רק עסקה, אלא שליחות לשנים ארוכות קדימה. הנמל הוא סמל וחלק מאוד מרכזי מהעיר חיפה וחיוני למדינת ישראל ולשגשוגה. ההסתכלות שלנו על העתיד של נמל חיפה היא רחבה: כנמל, לפתח ולשכלל את תחומי הפעילות שלו ולהפוך אותו לנמל בעל חשיבות אזורית. מעבר לנמל - נשקוד על פיתוח מתחמי מסחר ולוגיסטיקה לצד תיירות, בידור, חינוך ועוד, ובזכות הטכנולוגיה הישראלית נהפוך את נמל חיפה לאחד הנמלים המתקדמים בעולם.

"הקבוצה שלנו היא בשליטה ישראלית, אך עם הרבה ניסיון עסקי בינלאומי ועם קשרים ענפים עם חברות בינלאומיות מובילות בתחומי הספנות והלוגיסטיקה".