כך הפכה ד"ר אלרעי פרייס לשק החבטות הבכיר ביותר של פוליטיקאים ומתנגדי חיסונים

ד"ר אלרעי פרייס עומדת מול המתקפות נגדה באומץ ובניגוד לאחרים טרם הציגה מכתב התפטרות. אולם אם שרים מרשים לעצמם לתדרך את התקשורת שהיא "מתנהגת כמו מטורללת", למה שלא יעשה זאת אדם מהשורה? • כשיהיה שר אמיץ בחזית וראש ממשלה שייקח אחריות, לא תצטרך פקידה, בכירה ככל שתהיה, להיות זו שנושאת בנטל הביקורת הציבורית

שרון אלרעי פרייס / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שרון אלרעי פרייס / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ככל שהמאבק בקורונה הופך אינטנסיבי יותר, ניצבים ראשי מערך הבריאות בחזית כדי לספוג את הביקורת. אם בעבר היא הופנתה תחילה אל ראש הממשלה נתניהו ושריו, כעת היא מדלגת דור ומופנית בארסיות יתר כלפי הדרג המקצועי במשרד הבריאות. ואכן את המערכה המתמשכת שמנהל משרד הבריאות נגד המגפה החדשה לא שרדו בכירים רבים. התפטרו עד כה ראש שירותי הבריאות לשעבר סיגל סדצקי, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, דובר המשרד ועוד.

וכך, בלי צמרת משרד ותיקה לניהול המגפה ולאחר שכל מי שהיו לפנים של המאבק במגפה התפטרו, הפכה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס לשק החבטות הבכיר ביותר של פוליטיקאים מחד ומתנגדי חיסונים מאידך. הקללה שספגה היום במהלך דיון בוועדת חוקה בכנסת לא הייתה חדשה מרעישה, אלא שיא נוסף במתקפות המכוערות נגדה לאחר שהבטיחו לה בעבר שעוד "יגיעו אליה" ובכיר בקבינט סימן על גבה מטרה.

המקלל האלמוני, אם כן, שקילל נמרצות את ד"ר אלרעי פרייס מצטרף למתקפות האנונימיות נגדה מהממשלה, ואם שרים מרשים לעצמם לתדרך את התקשורת שהיא "מתנהגת כמו מטורללת", למה שלא יעשה זאת אדם מהשורה? שר הבריאות ניצן הורוביץ שבאופן פלאי לא נמצא בחזית כדי לספוג את הביקורת, נדרש לצאת החוצה ולהתייצב מול מבקריו. במקום לחשוש מהם ולחזור פעם אחר פעם על האמירה המשונה לפיה "מוקדם להזכיר את המילה סגר", כשיש עשרות מתים חדשים ומספר החולים מטפס בעקביות שקשה להתעלם ממנה, על הורוביץ לומר שהוא לא הגיע לתפקיד על תקן מר פופולריות אלא כדי להבטיח את בריאות אזרחי ישראל.

כשיהיה שר אמיץ בחזית וראש ממשלה שייקח אחריות, לא תצטרך פקידה, בכירה ככל שתהיה, להיות זו שנושאת בנטל הביקורת הציבורית. נבחרי הציבור הם שחייבים בדין וחשבון כלפיו, והפקידים מולם. הפיכת היוצרות מובילה למצב מסוכן שבו מי שנדרשים להציג את המצב בפני מקבלי ההחלטות עשויים לתפקד באופן חלקי בלבד בשל חוסר יכולתם לשאת במתקפות נגדם.

בינתיים ד"ר אלרעי פרייס עומדת מול המתקפות נגדה באומץ ובניגוד לאחרים טרם הציגה מכתב התפטרות. אסור להביא גם אותה לקצה ולהותיר שוב את צמרת מקבלי ההחלטות ללא הגורמים המקצועיים שנדרשים כל כך דווקא בעת הזו שבה המגפה שוב מכה במדינה ללא רחם. במקום עוד סרטון טיקטוק מגוחך מהז'אנר החדש האהוב על פוליטיקאים או ציוץ ברנז'אי, נדרש גינוי ברור של בכירי הממשלה במסגרת מסע ההסברה החדש נגד כל מי שבוחר להפוך את אנשי הבריאות למטרות דווקא בעת הזו.