שר החוץ לפיד חנך את הנציגות של ישראל ברבאט בירת מרוקו

מדובר בנציגות זמנית • לפי ההסכם עם מרוקו שנחתם בחורף ע"י רה"מ הקודם נתניהו, היחסים יהיו מלאים, קרי פתיחת שגרירויות בשתי המדינות • עדיין אין מועד לכך, אך בישראל אומרים כי התהליך לקראת היחסים המלאים מתקדם

חנוכת הנציגות הישראלית ברבאט בירת מרוקו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ
חנוכת הנציגות הישראלית ברבאט בירת מרוקו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

שר החוץ יאיר לפיד חנך את הנציגות של ישראל ברבאט בירת מרוקו. הנציגות נפתחה כבר לפני כמה חודשים, והיום (ה') נערך הטקס הרשמי. בטקס השתתף סגן שר החוץ המרוקאי, מוחסין ג'זולי. השניים חשפו את הלוט, וראש הנציגות הישראלי דוד גוברין קבע מזוזה בפתח הנציגות. 

חנוכת הנציגות ברבאט / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ
 חנוכת הנציגות ברבאט / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מדובר בנציגות זמנית: לישראל יש מבנה ששימש את השגרירות הישראלית שנחנכה לאחר הסכמי אוסלו. המבנה היה סגור משך שנים, וכעת לאור חידוש היחסים, הוחלט להרוס את המבנה הישן ולבנות שגרירות חדשה.

לפי ההסכם עם מרוקו שנחתם בחורף על-ידי ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו, היחסים יהיו מלאים, קרי פתיחת שגרירויות בשתי המדינות. עדיין אין מועד לכך, אך בישראל אומרים כי התהליך לקראת היחסים המלאים מתקדם. 

איגרת למלך 

במהלך פגישתו של שר החוץ לפיד עם עמיתו, שר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה, העביר לפיד איגרת חתומה של נשיא המדינה יצחק הרצוג למלך מרוקו ובו הזמנה לביקור בישראל.

באיגרת נכתב: "הוד מעלתך, אודה להזדמנות להיפגש עמך בעתיד הקרוב. אנו מקווים להרחיב ולהעמיק את שיתוף-הפעולה בשנים הקרובות לרווחת עמינו. אנא קבל את ברכותיי לכל משפחת המלוכה ולכל העם בממלכת מרוקו".

הנשיא הרצוג גם בירך את מלך מרוקו לרגל יום המלך: "הוד מעלתך, בשם העם ובשם מדינת ישראל, הכבוד הוא לי להעביר להוד מעלתך את ברכותינו לרגל יום המלך. אנא קבל את איחולינו הטובים להמשך שגשוגה ורווחתה של ארצך ואנשיה".

שר החוץ לפיד אמר כי האיגרת של נשיא המדינה למלך מרוקו מסמלת את החשיבות של היחסים בין שתי המדינות ואת המחויבות העמוקה של ישראל להסכם בין שני העמים.