קבלת הפנים הצוננת בוול סטריט עלתה למייסד היפו 188 מיליון דולר "על הנייר"

חברת הביטוח הדיגיטלי תפרסם השבוע את דוחותיה הכספיים הראשונים כחברה ציבורית • מניית היפו צנחה ב-40% מאז מיזוגה ל-SPAC בתחילת החודש, וכעת היא משקפת למניותיו של המייסד אסף וונד שווי של כ-219 מיליון דולר • וגם: מיזוג אוטונומו ל-SPAC הושלם, המיזוג של סלברייט יוקדם

אסף וונד, מנכ''ל היפו / צילום: איל יצהר
אסף וונד, מנכ''ל היפו / צילום: איל יצהר

השבוע תפרסם חברת הביטוח הדיגיטלי היפו  את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית. בעלי המניות בהיפו מקווים מן הסתם שהדוחות שיפורסמו יובילו לשינוי מגמה במניה, לאחר שמאז החלה להיסחר בתחילת החודש (כשהשלימה מיזוג לחברת SPAC) איבדה מעל 40% מערכה. מחיר המניה כיום, 5.27 דולר, משקף להיפו שווי כ-3 מיליארד דולר, בעוד ששווייה במיזוג עמד על 5 מיליארד דולר.

בימים האחרונים התפרסמו מספר דיווחים על החזקות בעלי עניין בהיפו (Hippo). המנכ"ל והמייסד המשותף אסף וונד מחזיק ב-7.3% ממניות החברה, בשווי נוכחי של כ-219 מיליון דולר. המשמעות היא שוונד רשם הפסד "על הנייר" של כ-188 מיליון דולר מאז השלמת המיזוג ל-SPAC (חברה ללא פעילות שמגייסת כסף בבורסה במטרה לרכוש חברה קיימת).

נזכיר שהמיזוג של היפו ל-SPAC הושלם עם גיוס בהיקף מקוצץ של כ-550 מיליון דולר לעומת התכנון לגייס 780 מיליון דולר, לאחר שרוב גדול מקרב בעלי מניות ה-SPAC הצביעו אי אמון בעסקה והעדיפו לפדות את כספם ולא להשתתף במיזוג

לפי הנתונים שהיפו פרסמה בזמן שדיווחה על המיזוג, היא צפויה לסיים את שנת 2021 עם הכנסות של 87 מיליון דולר (צמיחה של 38% לעומת 2020) ולהמשיך לצמוח בשנים הבאות עד לרמת הכנסות של 789 מיליון דולר ב-2025.

החברה, שמתמקדת בתחום של ביטוחי דירה בארה"ב, צפויה להציג הפסד תפעולי עד 2024 וב-2025 לעבור לרווח תפעולי של 58 מיליון דולר. השווי הנוכחי משקף מכפיל של כ-34 על ההכנסות הצפויות ב-2021, לעומת מכפיל של כ-36 אצל המתחרה למונייד , שנסחרת בשווי 4.5 מיליארד דולר וצופה הכנסות של 123-125 מיליון דולר השנה.

למונייד, שהוקמה על-ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר, הונפקה בבורסת ניו יורק לפני כשנה ומנייתה עלתה מאז ב-154% (אם כי מאז ההנפקה המשנית שבוצעה בינואר האחרון המניה איבדה כ-55%).

סלברייט צומחת

חברת טכנולוגיה ישראלית אחרת שצפויה להתמזג לחברת SPAC בקרוב היא חברת המודיעין הדיגיטלי סלברייט, שמציעה פתרונות שליפה וניתוח ראשוני של מידע מהטלפון לצרכי חקירות. סלברייט דיווחה לפני ארבעה חודשים על מיזוג לחברת ה-SPAC מארה"ב TWC Tech Holdings לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר.

לפני מספר שבועות פנו מספר ארגוני זכויות אדם ל-SPAC, לנאסד"ק ול-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) במטרה לשכנע שלסלברייט אין מקום כחברה ציבורית משום שלדבריהם מוצריה עלולים להוות סיכון לחיי אדם והיא אינה מוכיחה שהיא מטפלת ביעילות להגן על זכויות אדם - מוצריה הגיעו לשימוש גם במשטרים המפירים זכויות אדם. סלברייט מצידה הכחישה את הטענות. כעת נראה שגם ב-SPAC לא התרגשו מהמכתב - בסוף השבוע פרסמה סלברייט את תוצאותיה לרבעון השני, וציינה כי המיזוג עם TWC מתקדם כמתוכנן וצפוי להיסגר במהלך הרבעון השלישי.

ברבעון השני, הכנסות סלברייט הסתכמו ב-59.2 מיליון דולר, צמיחה של 29% לעומת הרבעון המקביל, מתוכם 41.4 מיליון דולר הכנסות ממנויים. הרווח הנקי הגיע ל-7.8 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה 13.4 מיליון דולר.

יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט, אמר: "סלברייט המשיכה להציג ביצועים חזקים ברבעון השני, והצמיחה בהכנסות וברווחיות עקפה את הציפיות שלנו". לדבריו, זו תוצאה של ביצועים מוצלחים של אסטרטגיית ה -go-to-market ושל ביקוש לפתרונות מודיעין דיגיטלי מצד הלקוחות. "אנחנו ממשיכים לצפות למיזוג עם TWC Tech Holdings ברבעון השלישי ומצפים להמשיך את המסע שלנו כחברה ציבורית", סיכם כרמיל.

אוטונומו משלימה המיזוג

בינתיים, חברת האוטוטק אוטונומו התקדמה צעד נוסף לקראת השלמת המיזוג שלה ל-SPAC. בסוף השבוע היא דיווחה על השלמת העסקה והיא צפויה להתחיל להיסחר בנאסד"ק השבוע תחת הסימול OTMO, לאחר שבעלי המניות של ה-SPAC האמריקאי (Software Acquisition Group Inc. II) אישרו את העסקה. לפי הדיווח, המיזוג בוצע בשווי 1.26 מיליארד דולר - מעט נמוך משווי של 1.4 מיליארד דולר עליו דווח בתחילה.

אוטונומו מגייסת במהלך 255 מיליון דולר - כ-113 מיליון דולר מה-SPAC וכ-142 מיליון דולר בהנפקה פרטית ממשקיעים בולטים ובהם פידליטי, BNP Paribas ודל (משקיעה אסטרטגית בחברה). אוטונומו פיתחה זירת מסחר לדאטה שנאסף מכלי רכב מחוברים. 34.7% מבעלי המניות מסוג A של ה-SPAC בחרו לפדות את סכום ההשקעה ולא להשתתף במיזוג (27.8% מסך בעלי המניות, כולל מחזיקי מניות B). לאחר המיזוג, בעלי המניות של אוטונומו יחזיקו ב-73.9% ממניות החברה.

בן וולקוב, מייסד ומנכ"ל אוטונומו, אמר: "זו עוד אבן דרך במסע של אוטונומו להפוך את החברה לגלובלית ולפעול כחברה ציבורית. ההצטרפות לשוק הציבורי עם Software Acquisition Group הוא חלק מהמחויבות שלנו לשקיפות, צמיחה ורווחיות. אנו מצפים לצירוף של משקיעים לקהילת בעלי המניות שלנו ולמינוף המשאבים הקיימים להרחבת היחסים שלנו עם לקוחות מהדרג הראשון".