התחדשות עירונית: עסקת קומבינציה בהשקעה של 850 מיליון שקל בנתניה

אפריקה התחדשות עירונית וחברת בית וגג חתמו על עסקת קומבינציה, בשותפות שווה, מול בעלי קרקע פרטיים שיקבלו 37% משטחי המגורים • הקרקע לפרויקט היא אחת מתוך 22 מתחמים שיהוו שכונת מגורים חדשה בשם כוכב הים

השכונה החדשה בנתניה / הדמיה: Elvove Media
השכונה החדשה בנתניה / הדמיה: Elvove Media

חברת אפריקה התחדשות עירונית וחברת בית וגג דיווחו על חתימת עסקת קומבינציה, בשותפות שווה, מול בעלי קרקע פרטיים בנתניה שיקבלו 37% משטחי המגורים.

במסגרת העסקה, יוקם פרויקט עירוב שימושים חדש שיכלול שטחי מגורים, מסחר ותעסוקה, על חטיבת קרקע בשטח של 48 דונם. עלות ההשקעה המוערכת בפרויקט צפויה להיות כ-850 מיליון שקל, כשההכנסה צפויה להיות מעל למיליארד שקל.

חטיבת הקרקע (מתחם 3) היא אחת מתוך 22 מתחמים שיהוו שכונת מגורים חדשה בשם כוכב הים, בשטח של 780 דונם, שתשתרע בין הרחובות היהלומן אברמס, שדרות בן צבי במזרח, בן גוריון במערב ושכונת נווה עוז בדרום. תוכנית השלד לכל השכונה אושרה ב-2019.

על פי התוכנית למתחם, יבנה פרויקט שיכלול 6 מגדלי מגורים בגובה של כ-30 קומות כל אחד, עם 735 יח"ד על פני שטח של כ-80 אלף מ"ר. בנוסף, יוקמו שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-5,000 מ"ר. הפרויקט מתוכנן ע"י משרד אדריכלים אלונים-גורביץ. יש לציין כי התב"ע לפרויקט עדיין אינה מאושרת.

אפריקה התחדשות עירונית היא חברה בת, בבעלות מלאה, של קבוצת אפריקה ישראל מגורים. בית וגג מתמחה בייזום פרויקטים למגורים, עם התמחות בעסקאות קומבינציה עם בעלי קרקע, ובהתחדשות עירונית.

***גילוי מלא: אלונה בר און, מו"ל עיתון גלובס, היא יו"ר בית וגג