REE עם 0 הכנסות ברבעון השני; המנכ"ל: "הביקוש העולמי אינו מאט לרגע"

חברת האוטוטק שהשלימה לאחרונה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר, לא רשמה הכנסות ברבעון השני של 2021 • REE אינה רווחית, ומציגה הפסד גולמי רבעוני של כ-4,000 דולר, הפסד תפעולי של 31.1 מיליון דולר והפסד נקי של 31.2 מיליון דולר

דניאל בראל, ממייסדי REE / צילום: אתר החברה
דניאל בראל, ממייסדי REE / צילום: אתר החברה

חברת האוטוטק רי אוטומוטיב , שהשלימה לאחרונה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר לפני הכסף, לא רשמה כלל הכנסות ברבעון השני של שנת 2021, כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה היום (ג').

החברה פיתחה ומייצרת פלטפורמה מודולרית שכוללת את כל מכללי ההנעה הדרושים לרכב חשמלי, ובדומה לחברות אוטוטק אחרות שמוזגו לחברות SPAC, גם אצלה התמחור מגיע בעיקר על בסיס ההבטחה העתידית ולא על בסיס התוצאות הפיננסיות הקיימות.

כאמור, ברבעון השני לא נרשמו כלל הכנסות, בהשוואה להכנסות של כ-6,000 דולר ברבעון המקביל ב-2020. מתחילת השנה, ההכנסות היו 6,000 דולר, לעומת 217 אלף דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

REE אינה רווחית, ומציגה הפסד גולמי רבעוני של כ-4,000 דולר, הפסד תפעולי של 31.1 מיליון דולר והפסד נקי של 31.2 מיליון דולר. התוצאות במחצית הראשונה היו הפסד גולמי של כ-9,000 דולר - שיפור משמעותי לעומת התקופה המקבילה בה נרשם הפסד גולמי של 128 אלף דולר; הפסד תפעולי של 43.7 מיליון דולר והפסד נקי של 44.8 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, ההפסד הנקי הסתכם ב-11.1 מיליון דולר ברבעון וב-19.6 מיליון דולר במחצית, בשני המקרים מדובר על סכום גבוה יותר מהפסדי התקופות המקבילות אשתקד.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 11 מיליון דולר ברבעון ושלישי בגובה 19.5 מיליון דולר במחצית.

בחברה ציינו כי במהלך המחצית הראשונה REE חתמה על ארבעה הסכמי שיתוף פעולה חשובים המרחיבים את נוכחותה במגזרים שונים - עם הינו מוטורס מתחום משאיות המשא, עם Magna שהיא קבלנית גדולה לייצור כלי רכב, עם EAVX ועם Navya.

דניאל בראל, מייסד-שותף ומנכ"ל REE Automotive, אמר כי "במהלך המחצית הראשונה של 2021 קידמנו את מעמדה של החברה כשותפה המועדפת להשקת מכוניות חשמליות ברוב מגזרי הרכב המסחריים, כרתנו שיתופי פעולה עם מובילי שוק והבטחנו לעצמנו אזורי פעילות גיאוגרפיים במקביל לנתח מהתעשייה. באמצעות הטכנולוגיה והמודל העסקי שלנו, המשבשים את השוק המוכר, ניצור את גישת 'אינטל אינסייד' של תעשיית הרכב כדי שכלי הרכב החשמליים של העתיד 'ירוצו' על REE".

לדבריו, "במקביל להרחבת הנוכחות העולמית של החברה, אנו שואפים להפיק תועלת מהביקוש העולמי, שאינו מאט לרגע, לכלי רכב חשמליים עם אפס פליטות. ביקוש זה מתחזק לנוכח הלחץ הציבורי כדוגמת המנדט של ממשלת ארה"ב שהכריזה על יעד של הגדלת שיעור כלי הרכב החשמליים ל-50% מכל מכירות הרכב בארה"ב עד 2030".

בין בעלי המניות ב-REE ניתן להזכיר את המייסדים דניאל בראל ואחישי סרדס, הפניקס, גיל אגמון וזיו אבירם.