הגיוסים והרכישות הובילו את מיטב דש לשיא בהיקף הנכסים

הרווח הנקי של בית ההשקעות עלה ב-33% ברבעון השני וזינק ב-63% במחצית הראשונה • גיוס קופות מפעליות בסך 25 מיליארד שקל ורכישת קרנות הפנסיה החדשות של הלמן-אלדובי הביאו לאחר תקופת הדוח לשיא בהיקף הנכסים של 196 מיליארד שקל • מיטב דש יחלק דיבידנד של 15 מיליון שקל

אילן רביב, מנכ''ל מיטב דש / צילום: תמר מצפי
אילן רביב, מנכ''ל מיטב דש / צילום: תמר מצפי

תוצאות מיטב דש  לרבעון השני של 2021 מגלות כי בית ההשקעות רשם ברבעון רווח נקי של 40 מיליון שקל, עלייה של33% בהשוואה לכ-30 מיליון שקל בתקופה המקבילה. במחצית הראשונה של 2020 הסתכם הרווח הנקי ב-70 מיליון שקל לעומת 43 מיליון שקל בששת החודשים הראשונים של 2020 - עלייה של 63%.

ההכנסות ברבעון השני של 2021 עמדו על כ-275 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-226 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הגידול נובע מעלייה בהכנסות מניהול נכסים, מחבר הבורסה וממגזר אשראי חוץ בנקאי (בעיקר פנינסולה).

היקף נכסי קופות הגמל והפנסיה שבניהול החברה נכון לסוף חודש יוני עלה בכ-24% לכ-67 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-54 מיליארד שקל בסוף יוני 2020. במיטב דש מציינים כי גם לאחר תאריך הדוחות המשיכה הצמיחה בנכסים המנוהלים ונכון ל-10 באוגוסט 2021 הסתכם היקף הנכסים לכ-74 מיליארד שקל. רכישת קרנות הפנסיה החדשות של הלמן אלדובי, תוביל לתרומה נוספת להכנסות ולרווח כבר החל מהרבעון השלישי של 2021.

ההכנסות ברבעון השני של 2021 במגזר חיסכון ארוך הטווח הסתכמו ב-81 מיליון שקל בהשוואה לכ-73 מיליון שקל בתקופה המקבילה. העלייה בתקופת הדוח נובעת בעיקר מעלייה בהיקף נכסים ממוצע הן מתשואה על הנכסים והן מכניסת כספים מוגברת, ומעלייה בהפקדות שוטפות בקרנות הפנסיה.

ההכנסות ברבעון השני של 2021 במגזר הטרייד הסתכמו לסך של כ-26 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25 מיליון שקל ברבעון השני ב-2020. העלייה בהכנסות בתקופת הדוח נובעת מעלייה בהיקף הפעילות. עם זאת, מדובר בירידה לעומת הרבעון הראשון של 2021, אז הסתכמו הכנסות מגזר הטרייד ב-37 מיליוני שקל, כיוון שהיה זה רבעון שהתאפיין בתנודתיות רבה בשווקי המניות ובפעילות מוגברת.

ההכנסות ברבעון השני של 2021 במגזר החיסכון השוטף הסתכמו בכ-91 מיליון שקל, בהשוואה לכ-74 מיליון שקל בתקופה המקבילה. העלייה בתקופת הדוח נובעת, בעיקר, מעלייה בהיקף הנכסים הממוצע ומגיוסים בקרנות מסורתיות ובקרנות מחקות בעלות דמי ניהול ממוצעים גבוהים לעומת פדיונות בקרנות כספיות וקרנות סל בעלות דמי ניהול נמוכים משמעותית.

"לאחרונה קופות מפעליות רבות בחרו במיטב דש ניהול תיקים לניהול ההשקעות שלהם, ביניהן ניתן למצוא את קרנות המורים והגננות, קופת התגמולים של עובדי בנק לאומי, קופות הגמל גל, כלנית, הגומל ועוד. בעקבות ניהול קופות אלה ביחד עם ניהול תיק ההשקעות של קרן העושר הנורבגית הפכו את מיטב דש ניהול תיקים לחברה מנהלת התיקים הגדולה בישראל ללקוחות פרטיים, לחברות ולגופים מוסדיים", ציינו בבית ההשקעות.

היקף הנכסים המנוהלים בסוף הרבעון השני של שנת 2021 הסתכם בשיא של כ 163 מיליארד שקל, בהשוואה ל-123 מיליארד שקל ברבעון המקביל. שיא זה ממשיך להישבר, כאשר נכון ל-10 באוגוסט 2021 סך הנכסים מסתכם ל-196 מיליארד שקל.

107 עובדים יקבלו מניות חסומות בהיקף 20 מיליון שקל

החברה הכריזה על דיבידנד בסך של 15 מיליון שקל לאחר שמתחילת 2021 חולק דיבידנד בסך של כ-40 מיליון שקל. הדיבידנד שחולק והוכרז משקף תשואת דיבידנד מתחילת השנה בסך 4.7%. בנוסף, לאחר מועד הדוח קיבל דירקטוריון החברה החלטה על הקצאת מניות חסומות ל-107 עובדים ומנהלים בהיקף כולל של כ-20 מיליון שקל. זאת, על פי מיטב דש, על מנת להמשיך בהאצת התנופה העסקית.

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש השקעות: "המחצית הראשונה של 2021 מושפעת מרבעון חזק נוסף המשקף את המשך הצמיחה בפעילויות השונות. הקבוצה ממשיכה להצטיין בתשואות בתחומי ניהול ההשקעות לצד גידול מרשים בפעילות ובהכנסות בניהול הנכסים השונים וכן במגזר האשראי. קצב ההכנסות השנתי ממשיך בעלייה ואנו פועלים לשמר מגמה זו תוך טיפוח מנועי הצמיחה בתחומי חבר הבורסה וההשקעות האלטרנטיביות. ברבעון זה ועד למועד פרסום הדוחות בולט כי לצד הצמיחה האורגנית, אנו ממשיכים ליישם אסטרטגיה של מיזוגים ורכישות - השלמנו את רכישת קרנות הפנסיה החדשות של הלמן אלדובי אשר יתרמו להכנסות, לרווח ולצבירה השוטפת, כבר החל מהרבעון השלישי של 2021".