הכנסות חברת הקנאביס אינטרקיור זינקו פי ארבעה ברבעון השני

הכנסות הסתכמו ב-45 מיליון שקל ברבעון השני והרווח הגולמי של החברה עמד על כ-19 מיליון שקל

חממה לגידול קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
חממה לגידול קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת הקנאביס אינטרקיור , אשר נסחרת בתל אביב ובקנדה ונערכת לתחילת מסחר בנאסד"ק בחודשים הקרובים, דיווחה אתמול על צמיחה משמעותית בהכנסות שלה ברבעון השני, לכ-45 מיליון שקל. מדובר בפי 4 מבתקופה המקבילה ב-2020, וצמיחה של 37% לעומת הרבעון הראשון של 2021.

הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-19 מיליון שקל. ה-EBITDA של עסקי הקנאביס כ-12 מיליון שקל, המשקף קצב EBITDA שנתי של קרוב ל-50 מיליון שקל לצד קצב מכירות שנתי של כ-220 מיליון שקל. המשך גידול ב-EBITDA רבעון שישי ברציפות.

הצמיחה של אינטרקיור נבעה מהביקוש הנמשך למותגי היבוא של החברה, מהפעלת מתקן הגידול של החברה בדרום והביקוש למוצרים במותגי קנדוק וכן מרכישה והפעלה של שמונה בתי מרקחת, מהם שלושה שהחלו לפעול השנה. אינטרקיור מדווחת כי גם בבתי המרקחת הקיימים צמחו בהכנסות השנה. בתקופה זו ישראל, שתחילה נתפסה כהערת אגב לשוק העולמי, הפכה לאחד משוקי הקנאביס המובילים בעולם. אינטרקיור החלה גם ליצא לגרמניה בסוף 2020, אך רוב הכנסותיה מגיעות מהשוק הישראלי.

לחברה הסכמי שיתוף פעולה עם המותגים המובילים בעולם בתחום הקנאביס. אינטקיור בעלת זכות השימוש במוצג קוקיז בישראל והיא הקימה בינתיים שני בתי מרקחת למכירת קנאביס במותג זה. באפריל הורחב שיתוף הפעולה, כך שאינטרקיור וקוקיז יקימו פעילות במותג קוקיז לגידול ושיווק קנאביס רפואי במתקן שלה בישראל ויצוא שלו לחנויות המותג באירופה.

הסכמי יצוא ויבוא עם חברות בינלאומיות

עם חברת טילריי, ממובילות הקנאביס העולמי, יש לאינטרקיור הסכם ליבוא מוצרים במותג טילריי לישראל והסכם ליצוא מוצרים שתגדל אינטרקיור במותג טילריי לאירופה. כרגע ממומש רק רכיב היבוא, אך התוכנית היא להמשיך לייבא וכן לממש את היצוא בהמשך.

גם מול אורגניגרם ישנו הסכם יבוא ויצוא דומה. באוגוסט הגיע לראשונה משלוח של קנאביס במותג אורגניגרם לישראל, ואינטרקיור צפויה לארוז אותו מחדש במותג משותף עם קנדוק. מול חברת אפריה, אחת הבולטות בעולם גם היא, ישנו הסכם יבוא בלבד, שמומש לראשונה בנובמבר 2020 ולמעשה פתח את שוק יבוא הקנאביס בישראל. מוצרי יבוא נוספים שצפויה אינטרקיור להתחיל למכור בישראל בקרוב הם של המותג Charlotte’s Web האמריקאי ושל המותג Fotmer מאורוגוואי.

כיום מייצרת אינטרקיור את מוצריה בישראל ויש לה הסכמי שותפות ביצור גם בדנמרק ובקנדה, שעדיין לא הניבו פרי.

בקופת החברה כ-78 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון. אינטרקיור מסרה כי היא מצפה להמשיך לצמוח במהלך הרבעון השלישי והרביעי של השנה.